پیشنهاد سپاهان: برگزاری سوپرجام ایران به نام حجازی

خبرگزاری ایمنا: باشگاه سپاهان در سایت رسمی خود پیشنهاد احیای سوپرجام ایران را به نام زنده‌یاد ناصر حجازی داده است. در متن این اعلامیه آمده است:

باشگاه سپاهان سال گذشته، هم به جهت نامگذاری یک جام معتبر و دائمی به نام زنده‌یاد ناصر حجازی و هم برای احیای رقابتی که در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است، پیشنهاد برگزاری سوپر جام باشگاه‌های ایران را مطرح کرده بود.
این روزها از پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و دیداری که سپاهان و استقلال باید در رقابت‌های قاره کهن با هم انجام دهند در رسانه‌ها به عنوان سوپر جام ایران یاد می شود، اما ای کاش فرای رقابت روز سه‌شنبه این دو تیم، ساز و کاری اتخاذ می‌شد تا سوپرجام در ایران احیاء شود.
سوپر جام- به عنوان دیدار تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی- رقابتی است که در ایران به فراموشی سپرده شده و هر سال نیز که سخنی از آن به میان می آید با توجیهات متعددی از آن عبور می شود.
به غیر از سال ۱۳۸۴ که این جام بین تیم‌های صبا باتری و فولاد خوزستان با پیروزی ۴ بر ۰ صباباتری در ورزشگاه شهید دستگردی همراه بود دیگر خبری از برگزاری این جام نشد. در سال ۸۶ سپاهان به عنوان قهرمان جام حذفی و سایپا نیز به عنوان قهرمان لیگ برتر قرار بود که این جام را برگزار كنند که به دلیل تعویض زمین این دیدار از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم این رقابت با تحریم دو باشگاه سایپا و سپاهان مواجه شد. به‌ گفته مدیرعامل وقت باشگاه سپاهان «انتخاب ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم برای برگزاری دیدار سوپرجام نوعی بی‌حرمتی به دو باشگاه سایپا و سپاهان به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی بود.»
پس از آن سال، دیگر سخن چندانی از سوپرجام به میان نیامد تا جامی که می‌تواند با پایان رقابت‌های لیگ برتر و حذفی کشور و قبل از آغاز فصل جدید شور فوتبالی را به کشور بازگرداند و حتی بستری برای یک دیدار خیریه همراه با ویژه برنامه های مختلف باشد به راحتی از یادها رود و خیلی دست اندرکاران مربوطه را برای برگزاری به زحمت نیاندازد.
در این فصل که سپاهان قهرمانی لیگ برتر و استقلال تهران جام حذفی این فصل را از آن خود نموده‌اند می‌توان بار دیگر از احیای این کاپ با دیدار این دو قدرت فوتبال ایران فکر کرد و اندیشید. در ایام نزدیک به آغاز فصل دوازدهم لیگ برتر که تیم‌ها از اردوهای آماده‌سازی بازگشته اند و در تدارک دیدارهای دوستانه هستند این دیدار برای زردهای اصفهان و آبی های پایتخت هم می تواند به مثابه یک دیدار تدارکاتی برای آغاز فصل جدید، بهانه ای برای تزریق دوباره شور فوتبال به کشور در ایامی که دیدار های مهم داخلی برگزار نمی شود، و بستری برای برای اعطای در آمد این دیدار به امور خیریه همراه با ویژه برنامه های مختلف در اصفهان یا تهران باشد.
ضمن اینکه در آستانه سالگرد پرواز اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی به آسمان، از آنجا که همگان در صدد جلوگیری از فراموشی یاد و خاطره این اسوه غرور فوتبال ایران هستند، می‌توان با برنامه‌ریزی درست و برپایی همه‌ساله این رقابت، سوپر جام را برای همیشه به نام جام ناصر حجازی برگزار نمود تا ضمن نکوداشت همیشگی یاد و خاطره مردی که هنوز رفتنش را باور نکرده‌ایم به نوعی خود را ملزم به برگزاری هر ساله و منظم این جام که در بسیاری از کشورها رقابتی معتبر محسوب می شود بنمائیم.
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان سال گذشته نیز این پیشنهاد را برای رقابت دو تیم سپاهان و پرسپولیس مطرح کرده بود. دیدار روز سه‌شنبه سپاهان و استقلال تهران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نام سوپر جام ایرانی را به جهت قهرمانی طلایی‌پوشان در لیگ برتر و آبی پوشان در جام حذفی بر سر زبان ها انداخته است، اما امیدواريم فرای این رقابت، این جام برای همیشه به نام زنده یاد ناصر حجازی احیاء و برگزار شود.

کد خبر 63014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.