پشت پرده تروریسم‌ کور

یک کارشناس مسائل سیاسی شهادت هفت نفر از مردم ایذه را موجب همبستگی تمام قبایل و طوایف خوزستان با مردم این شهرستان دانست و گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد حضور برخی از سفرای کشورهای غربی در کف خیابان‌ها بودیم، در حالی‌که این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که غربی‌ها آن‌ را نگاشته‌اند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فعالیت تروریسم کور در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: قدرت‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگاه از رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران عاجز می‌مانند، دست به چنین اقداماتی می‌زنند همان‌گونه که در چهار دهه گذشته همه مسیرهای فشار بر ضد جمهوری اسلامی ایران را مانند جنگ تحمیلی، ترورهای داخلی، تحریم‌های اقتصادی و جریان‌سازی سیاسی طی کردند اما ناکام ماندند.

وی ترورهای کور اخیر را بخشی از برنامه اخیر دشمنان بر ضد کشور دانست و افزود: حادثه دردناکی که در ایذه رخ داد و در آن هفت نفر از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند، نتیجه یک جنگ ترکیبی مشترک آمریکایی صهیونیستی و سعودی بود که اجراکنندگان آن عوامل داخلی آنها بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هدفمندی ترورهای کور، گفت: چنین اقداماتی با هدف ایجاد شکاف بین قومیت‌ها انجام می‌شود زیرا خوزستان از تنوع قومیتی بالایی برخوردار است و یکی از هدف‌های پشت پرده ترورهای کور ایجاد شکاف بین اقوام مختلف مردم است.

همبستگی مردم خوزستان در پی حادثه تروریستی اخیر

وی شهادت هفت نفر از مردم ایذه را موجب همبستگی تمام قبایل و طوایف خوزستان با مردم این شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: این همبستگی راه را برای سوءاستفاده دشمنان جمهوری اسلامی ایران بست، بنابراین مسئله ترورهای کور یک دستاورد نظامی بالا نیست زیرا با اینکه دشمن هدف ایجاد شکاف و چنددستگی بین حاکمیت و مردم را با این اقدام دنبال می‌کند اما سرانجام ایران و ملت بزرگ ایران از این امتحان الهی بزرگ خارج خواهند شد.

هانی‌زاده اقدامات کشورهای غرب برای تشویش اذهان عمومی و تحریکات مردم به خشونت را محکوم کرد و ادامه داد: در جریان اغتشاشات اخیر شاهد حضور برخی از سفرای کشورهای غربی در کف خیابان‌ها بودیم که آتش‌بیار معرکه شدند، در حالی‌که این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که غربی‌ها آن را نگاشته‌اند و به کشورهای دیگر تلقین می‌کنند اما خود ناقض قوانین بین‌المللی هستند.

وی خواستار برخورد دستگاه دیپلماسی کشور با سفرایی شد که با حضور در خیابان جوانان را به حمله به اماکن عمومی تشویق کردند و گفت: دلیل دیدار امانوئل مکرون با برخی از چهره‌های معاند و ضد ایرانی در حاشیه مجمع صلح پاریس، پیشینه و وابستگی او به لابی صهیونیستی بود که موجب شد که با عده‌ای فراری و مزدور ضد انقلاب که انحطاط اخلاقی آنها را از چشم مردم انداخته است، در کاخ الیزه دیدار کند.

این کارشناس مسائل سیاسی این دیدار را نشانه سقوط اخلاقی فرانسه اعلام کرد و افزود: این کشور مدعی مهد دموکراسی است اما دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با برخی از افراد فراری و تحت تعقیب قضائی ارزش سیاسی بالایی ندارد، بلکه نشانه سقوط اخلاقی و سیاسی دولت فرانسه و شخص امانوئل مکرون است.

کد خبر 620369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.