بانوان برای حل مشکلات حوزه زنان وارد میدان شوند

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: به‌دنبال این هستیم که برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان، بانوان به صورت خاص وارد میدان شوند؛ باید گروه‌هایی تشکیل شود تا از افراد نیازمند حمایت، از طریق بانوان حمایت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «انسیه خزعلی» در نشست صمیمی با خیران اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم تا دستورالعمل‌هایی برای اصلاح مشکلات خیران داشته باشیم؛ چون تمرکز ما روی خانواده‌ها و زنان است. به این مسئله باور داریم که زنان، محور خانواده‌ها هستند و اگر سلامت جسمی و روحی آنان تأمین شود، سلامت جامعه تضمین می‌شود.

وی ادامه داد: در بازدیدهای استانی با آسیب‌های زیادی در حوزه زنان مواجه هستیم؛ زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان زندانی؛ اگرچه تعداد زنان زندانی سه درصد کل زندانیان بوده اما این تعداد هم زیاد است، زیرا آنان محور و کانون خانواده هستند و باید از آن‌ها حمایت شود.

خزعلی افزود: اگر به فرزندانی که مادرانشان در زندان هستند، توجه نشود ممکن است به بزه‌های جامعه آلوده شوند؛ همچنین افراد معتاد و دختران با شرایط ویژه باید مورد حمایت و بازپروری قرار گیرند، به همین دلیل می‌خواهیم به طور خاص بانوان وارد میدان شوند و گروه‌هایی تشکیل شود تا از این افراد حمایت صورت گیرد.
معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: نباید تنها حمایت مالی مد نظر باشد، بلکه حمایت تربیتی، معنوی و پشتیبانی نیز باید مدنظر باشد؛ در بحث مشاوره هم نیاز به همکاری همه شما خیران داریم؛ به عنوان نمونه، دادنِ مشاوره حقوقی به کسانی که نمی‌توانند وکیل بگیرند و واقعاً بی‌گناه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که رقم بدهی آن‌ها کم است و در زندان هستند، باید فکری کرد و تا حدی که امکان دارد، همه کمک کنند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: فرزندان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید حمایت شوند و برای آن‌ها یا فرزندانشان، اشتغال ایجاد کنیم. درخواست داریم که برای کارآفرینی، سرمایه‌گذاری شود و تا چهار سال همراهی کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستند.

خزعلی ادامه داد: مسئله اشتغال بسیار مهم است؛ باید این موضوع به صورت جدی دیده شود تا برای افراد نیازمند فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: کار خیر را به کمک مالی منحصر نکنیم. در این مدت با بسیاری از آسیب‌ها، کمبودها و نقصان‌ها مواجه شدیم که با کمک مالی شاید جبران نشود، نیازهای فرهنگی، تربیتی، اخلاقی حقوقی، اجتماعی و نیازهایی که دلگرمی و پشتوانه داشتن یک زن را و اینکه به خانواده تکیه کند و تنهایی او را جبران سازد، همه این‌ها را از شما خیران می‌خواهیم تا بتوانیم قدمی را در راه رفع بخشی از این کمبودها، نقص‌ها و نداشتن‌ها برداریم تا جامعه بهتر و زیباتری داشته باشیم.

صدای مطالبات مردم باید شنیده شود

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست نیز در این نشست اظهار کرد: در آخرین طبقه بندی شاخص بخشایش در سال ۲۰۲۱، کشورهایی مانند نیجریه، رنکینگ آن از کشورهای مدرن اروپایی بیشتر است و بالاترین رتبه در حوزه بخشایش اقتصادی را نیجریه دارد و ایران همه در این زمینه رتبه خوبی دارد.

لیلاسادات زعفرانچی تصریح کرد: دولت مردمی با هدف‌گذاری که داشته و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، خود را به ملت و بدنه مردم نزدیک کرده است و در این راستا بسیاری از صداها شنیده می‌شود و شنیده شدن مطالبات و دسترسی مردم برای بیان مطالبات خوب است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: به این دلیل کافی نیست، چون با مطالباتی روبه‌رو هستیم که حل آن‌ها با کمک مردمی و ظرفیت خیران امکان‌پذیر است؛ امیدواریم در یک تعامل دو جانبه و شبکه‌سازی، فعالیت بلندمدت و راهبردی در این زمینه داشته باشیم.

در این نشست خیران هم مشکلات حوزه کاری خود و راهکارهای همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را ارائه کردند.

به گزارش ایمنا، زنان نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند که مشارکت‌جویی هدفمند آنان در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، اهمیت زیادی در شتاب‌بخشی به آهنگ توسعه دارد. به طور کلی انقلابی در حوزه قوانین زنان کشور نیاز است و انتظار می‌رود دولت برای اجرایی شدن منشور حقوق زنان گام‌های مؤثری بردارد.

کد خبر 571454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.