۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کویرزدایی با پساب فاضلاب شرق اصفهان

خبرگزاری ایمنا: مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: همزمان با سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ پروژه فاز دوم تصفيه‌خانه فاضلاب شرق اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشم امینی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به این‌که پروژه تصفيه‌خانه فاضلاب شرق اصفهان از سال ۱۳۸۷ در دستور كار قرار گرفته است، اظهار داشت: ظرفيت آن ۵۰ هزار مترمكعب در شبانه روز است كه با افتتاح اين پروژه فاضلاب مناطق شرق اصفهان تحت پوشش تصفيه‌خانه مربوطه قرار مي‌گيرد.
وی افزود: اين پروژه كه مي‌تواند كويرزدايي منطقه شرق را با استفاده از پساب فاضلاب به همراه داشته باشد با هزينه‌اي بالغ بر ۴۵ ميليارد ريال به بهره‌برداري مي‌رسد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به افتتاح ۱۵ پروژه عظیم در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همزمان با دهه فجر امسال، بیان داشت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اهميت خدمات‌رساني به واحدهاي مسكن مهر را يكي از اولويت‌هاي شركت آبفای استان اصفهان دانست و تصریح کرد: در این راستا ۲۳۰ كيلومتر اجراي تأسيسات آبرساني، ۳۰ كيلومتر اجراي فاضلاب و مخازني با حجم ۶۰ هزار مترمكعب براي این واحدهاي اجرايي شده كه هزينه آنها بالغ بر ۲۹۰ ميليارد ريال بوده است.
امینی خدمات‌رساني به هر واحدي كه در قالب مسكن مهر در هر نقطه از استان احداث مي‌شود را از اولويت‌هاي فعاليت شركت آبفا استان اصفهان عنوان کرد و گفت: همزمان با دهه فجر امسال خط آبرساني به واحدهاي مسكن مهر شهرستان‌های نائين و شهرضا با اعتباري بالغ بر ۱۳ ميليارد ريال به بهره‌برداری می‌سد.
وی اجراي شبكه توزيع آب و جمع‌آوري فاضلاب و تأسيسات آن را از ديگر پروژه‌هاي مهم شركت طي يكسال گذشته بیان کرد و افزود: ۴۰۰ كيلومتر شبكه توزيع آب و ۲۸۷ كيلومتر شبكه جمع‌آوري فاضلاب، حفر و تجهيز ۲۰ حلقه چاه، ۴ فقره ايستگاه پمپاژ آب و مخازني با حجم ۴۰ هزار مترمكعب از جمله پروژه‌هايي هستند كه با اعتباري در حدود ۶۰۷ ميليارد ريال به مرحله بهره‌برداري مي‌رسند .
رئيس هيئت مديره و مديرعامل آبفاي استان مهندس اميني گفت: مخزن ۲ هزار مترمكعبي اردستان، خط آبرساني چاه به مخزن خوانسار، ساختمان اداري حسن‌آباد جرقويه از جمله طرح‌هايي هستند كه در شهرستان‌هاي استان و با هزينه‌اي بالغ بر ۸ ميليارد ريال در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
وي تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته تاكنون ۳۴ هزار و ۲۰۵ فقره انشعاب آب و ۲۰ هزار و ۸۵۳ فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است.
امینی از مراسم كلنگ‌زني تصفيه‌خانه آب گلپايگان و فاضلاب نطنز همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و تاکید کرد: این طرح‌ها با حضور مسئولان استاني و كشوري اجرایی می‌شود.
وی بیان داشت: در مجموع شركت آب و فاضلاب استان اصفهان از دهه فجر سال گذشته تا امسال طرح‌هاي مهم و اساسي آبفا را با هزينه‌اي بالغ بر یک‌هزار و ۸ ميليارد ريال در برنامه خود قرار داده است.
کد خبر 54011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    بوی تعفن این تصفیه خانه خصوصا تابستان تمامی مناطق شرق و شمال اصفهان را می گیرد چون منطقه محروم نشین است کسی رسیدگی نمی کند تصفیه خانه بایستی به کویر سگزی انتقال یابد

    پاسخ سایت: 0