ماجرای تجمع اعتراضی نیروهای خدماتی آموزش و پرورش چیست؟

نیروهای خدماتی آموزش و پرورش استان اصفهان امروز _شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه_ در اعتراض به کسر مبالغی از حقوقشان در ماه گذشته مقابل اداره کل آن تجمع کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، علت تجمع اعتراضی نیروهای خدماتی مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان و درخواست‌های آنها را تشریح کرد و گفت: بر اساس رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبالغی از حقوق نیروهای خدماتی کسر شده است که این گروه از کارکنان به این موضوع معترض هستند.

وی تاکید کرد: در روزهای گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان با وزارتخانه متبوع خود در این مورد مکاتباتی کرده است که منتظر پاسخ مسئولان ذیربط هستیم.

فعالیت ۴۵۰۰ نیروی خدماتی در استان اصفهان

علیرضا عابدی، رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان نیز در خصوص دلیل تجمع اعتراضی نیروهای خدماتی مدارس مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: حقوق دریافتی این گروه از نیروها از حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال گذشته به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافت که بسیار اندک است.

وی افزود: میزان دریافتی کارگران چهار تا پنج میلیون تومان در ماه است، اما نیروهای خدماتی آموزش و پرورش حقوقی معادل دو میلیون و ۵۰۰ تا سه میلیون دریافت می‌کنند که این مبلغ با توجه به نرخ تورم و مشکلات اقتصادی کفاف زندگی معمولی آنها را نمی‌دهد.

عابدی تصریح کرد: اعتراض نیروهای خدماتی مدارس به اداره کل آموزش و پرورش استان این است که آنها جزو گروه کارگران و کارمندان محسوب نمی‌شوند و مزایای هیچ کدام از این گروه‌ها را ندارند؛ البته این مسئله در کل کشور فراگیر است و نیروهای خدماتی همه مدارس خواستار رسیدگی به این موارد هستند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان گفت: از سوی دیگر به تازگی احکام جدیدی صادر شده که طبق آن‌ها بر اساس رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبلغی از حقوق این نیروها کسر و حق لباس و حق سرایداری آنها حذف شده است.

عابدی با بیان اینکه در چند سال اخیر همه مزایای نیروهای خدماتی مدارس حذف شده است، افزود: نمایندگان آنها در استان اصفهان به اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کرده و درخواست‌های خود را به صورت مکتوب ارائه کردند که با امضای مدیرکل برای رسیدگی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیروهای خدماتی در مدارس استان اصفهان خدمت می‌کنند که تعدادی از آنها قراردادی، عده‌ای پیمانی و تعدادی هم رسمی هستند، برای رسیدگی به درخواست‌های این نیروها مسائل آنها به صورت مکتوب نامه‌نگاری و به وزارت آموزش و پرورش انتقال داده شد تا مسئولان این وزارتخانه برای افزایش حقوق و تحقق درخواست‌های آنها رسیدگی لازم را انجام دهند.

کد خبر 493515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ز IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    5 2
    خدا کنه واقعا یکی پیگیر باشه و درک کنه با این گرونی نمیشه با ۳تومن زندگگیی کرد
  • حمال IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 0
    تف به این حقوق که تعیینش میکنن برامون و کسایی دیگه پرداختش نمیکنن بهمون . اگه بچت خدای نکرده مریض شد باید بشینی بالاسرش تا خوب شه یا .. نیاز اولیه که قطعا با حقوق مسخره ته جدولی حله . جناب وزیر که انگار نیروههای خدماتی رو از سر فلکه آورده
  • حشمت اله بذرافشان IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 1
    الحق و الانصاف در حق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش جفا می شود که در اینجا حتی قدر سر سوزن بیان نشد عدم اجرای رتبه بندی حذف حق مدرک تحصیلی در احکام نیروهای خدماتی (حتی اگر دکتری هم داشته باشند دیپلم محاسبه می شوند) یکسان بودن حقوق افراد متاهل دارای فرزند باسابقه و .... با فرد مجرد بدون فرزند و بدون سابقه و مدرک دانشگاهی گرفتن امید از این افراد در جهت ارتقای شغلی و ... داد مارا به گوش شان برسانید توروخدا
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    سلام فعلا بیچاره هستند فقط اسم کارمندی رو شانه سنگینی میکند