اینجا از در و دیوار بالا بروید

خبرگزاری ایمنا: همزمان با عید سعید غدیرخم خانه پارکور اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش ایمنا، همزمان با عید سعید غدیر خم مراسم افتتاحیه خانه پارکور اصفهان در مجموعه ورزشی کوثر ملک شهر برگزار می شود. هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان اصفهان همزمان با مراسم بهره برداری خانه پارکور فستیوال این رشته را نیز برگزار می کند.
پارکور چیست؟
پارکور یک رشتهٔ ورزشی است، اما فلسفه‌ای با ارزش‌های خاص خود و برای آگاهی از توانایی‌های خویشتن، مبارزه علیه خود و پرورش جسم و روح دارد. پارکور گذشته از یک ورزش و هنر، یک شیوهٔ زندگی کردن و یک فلسفهٔ روزانه‌است.
پارکور به معنای خاص آن، توسط ریموند بل که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه‌گذاری شد. او و همراهانش به‌دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت‌ها، سرانجام توسط فرزندش داوید بل بصورت مدوّن درآمد. داوید بیشتر عمر خود را صرف سامان‌دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستیان فوکان که مشهورترین آن‌هاست، با آموزش‌های ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزش‌های مختلفی مانند ژیمناستیک و با هدف کمک‌کردن به دیگران در مواقع اضطراری، در حاشیه پاریس به وجود آوردند
هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. «کارایی» یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند. به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.
اولین نشانه از حضور پارکور به صورت حرفه‌ای در ایران، حضور امیرحسین ایمانی و کوشا فتحی‌نژاد در مستند سال ۲۰۰۳ لندن بپر بود. هدف این فیلم نشان دادن گسترش پارکور در دنیا بود.
/۱۱

کد خبر 48073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • behzad ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    سلام کسی هست ادرس دقیق کوثر ملک شهر برامن ایمیل کنه behzadtavakolipoor@yahoo.com

    پاسخ سایت: 0