تعامل شورای شهر بندرعباس و دانشگاه آزاد در راستای توسعه شهری گسترش می یابد

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نشست هم اندیشی با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس خواستار همکاری و تعامل دو طرفه دانشگاه با مجموعه مدیریت شهری شدند.

به گزارش ایمنا، اسلام باوقار رئیس شورای اسلامی این شهر با اشاره به توانمندی اساتید و نخبگان دانشگاه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان علمی دانشگاهی و تعامل دانشگاه با شورای شهر و شهرداری راستای توسعه و آبادانی شهر می‌باشد.

وی تصریح کرد: هرچه تعامل بین دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری بیشتر شود مشکلات در حوزه‌های مختلف، نظیر؛ خدمات شهری، عمرانی، حقوقی و… کاهش می‌یابد و تا کنون تعامل خوبی بین کمیسیون‌های شورای شهر و دانشگاه اتفاق افتاده است و در کمیسیون‌های مختلف شورا، از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها استفاده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اساتید و نخبگان دانشگاه می‌توانند در حوزه حقوقی به مجموعه شهرداری کمک کنند تا شاهد کاهش مشکلات در شهر باشیم.

وی افزود: این نشست‌ها باید تداوم داشته باشد و اگر این نشست‌ها تخصصی باشند خیلی از مشکلات شهری برطرف می‌شود و استفاده از ظرفیت دانشگاهیان گام مثبتی در ارائه خدمات بهینه به شهروندان می‌باشد و به دنبال این هستیم که تفاهم نامه بین شورا و دانشگاه علمی و عملی شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست گفت: دانشگاه آزاد می‌تواند به عنوان یک دانشگاه معین در پیشبرد اهداف شورای شهر و شهرداری به این مجموعه در حوزه‌های مختلف نظیر عمرانی، فنی و شهرسازی، حمل و نقل، حقوقی و… کمک کند.

وی تصریح کرد: در هر حوزه‌ای که شهرداری دچار نقص و خلأ بشود، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها به صورت تخصصی و با یک برنامه جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌توانند کمک کنند.

عامری خاطرنشان کرد: به دلیل تعدد در تشکیل سمن‌ها و گروه‌ها، رابطه استانداردی بین شهرداری‌های مناطق و سمن‌ها وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود که برای هر منطقه شهرداری، معاونت جدیدی بنام معاونت اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود تا شاهد تسریع در کارها باشیم.

فرزانه آرامش دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه ادامه داد: دانشگاه مکانی برای رشد نخبگان و فرهیختگان است که باید توجه ویژه ای به این مهم شود و دانشگاه می‌تواند به شهرداری در حوزه‌های مختلف توسعه شهرداری کمک کند.

آرامش گفت: تاکنون شهرداری از ظرفیت هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده نموده، اما استفاده از این ظرفیت کم رنگ بوده که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه و آبادانی شهر استفاده بیشتری از ظرفیت دانشگاهیان نماید.

فاطمه جراره عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت: نگاه مثبت دانشگاه، جهت کمک به شهرداری را به فال نیک می‌گیریم و همکاری مداوم دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه در امور شهری می‌تواند کمک شایانی به ارائه خدمات بهینه به شهروندان نماید.

جراره اظهار کرد: باید به سمتی برویم که نقش اساتید و نخبگان در تصمیم گیری شهری بیشتر شود.

کیانوش جهانبخش، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این نشست اظهار کرد: هر جا دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری تعامل بیشتری داشته باشند یقیناً شهر به صورت بهتری اداره می‌شود و همچنین شاهد افزایش مشارکت مردم در اداره شهر خواهیم بود.

جهانبخش اظهار کرد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل اساتید و نخبگان دانشگاه در راستای توسعه و آبادانی شهر می‌باشد.

مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز اضافه کرد: اگر از ظرفیت دانشگاه و شهرداری و دیگر ادارات اجرایی به نفع مردم و توسعه شهر استفاده نکنیم ظلم مضاعفی کرده ایم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی‌شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: در شهر بندرعباس معماری و شهرسازی به بیراهه رفته و نماد و الگوی خاص این شرایط اقلیمی به جز دانشگاه آزاد وجود ندارد و می‌طلبد همه با هم در کنار یکدیگر در راستای آباد سازی شهر گام برداریم.

جواد بلارک عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت: نیاز است از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه و اساتید نخبه در جهت رفع معضلات و نواقص شهری نظیر؛ پسماند، سیلاب، حقوقی و … استفاده شود و از طرفی دانشگاه افرادی به کمیسیون‌های شورای شهر معرفی شوند و تفاهم نامه سه جانبه ای جهت همکاری بیشتر بین شورای شهر، دانشگاه و شهرداری منعقد گردد تا بتوانیم کارها را با تعامل و همکاری بیشتر به سر انجام برسانیم.

کد خبر 449348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.