حریم ارتفاعی میدان امام(ره) توسط شورای عالی شهرسازی تعیین می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: شهرداری ضوابط اعلام شده از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ارتفاع ساخت و ساز در حریم بافت‌های تاریخی را ملاک عمل برای صدور پروانه ساختمانی قرار می دهد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری حریم ارتفاعی میدان امام (ره) را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه اخیراً عملیات ساخت و ساز یک مجتمع تجاری در حریم میدان تاریخی امام (ره) با ورود مقام دادستانی به این پرونده متوقف شد، افزود: سال ۹۰ برای چگونگی احداث مجتمع تجاری واقع در خیابان استانداری نبش کوچه پشت مطبخ و در ضلع غربی حریم بافت تاریخی میدان نقش جهان از سازمان میراث فرهنگی استعلام مورد نیاز شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: میراث فرهنگی به دلیل مجاورت محل مجتمع با بافت تاریخی میدان امام (ره) با احداث بنا تا ارتفاع پنج متر موافق کرده است. پس از این اقدام، مالک در اعتراض به تصمیم میراث فرهنگی به دیوان عدالت اداری برای دریافت اجازه احداث بنا تا ارتفاع ۹ متر شکایت کرد و در نهایت سال ۹۸ موفق به دریافت رأی موافق از دیوان به عنوان مهم‌ترین مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم از دستگاه‌های اداری و اجرایی در کشور شد چرا که ساختمان در گذشته ۹ متر ارتفاع داشته و مالک از حقوق مکتسبه برخوردار شد.

کارگر گفت: متعاقب رأی صادر شده در دیوان عدالت اداری، شهرداری مکلف به صدور پروانه برای احداث این مجتمع تجاری شد، اما در حال حاضر با ورود مقام دادستانی به این پرونده، عملیات ساخت و ساز متوقف شده تا تعیین تکلیف نهایی شود.

کد خبر 440868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.