تشریح آخرین وضعیت اصفهان در مقابله با کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری ظهر امروز _چهارشنبه ۲۲ مرداد_ در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص روند شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان هم اکنون در وضعیت قرمز کروناست؛ این استان در ابتدای شیوع بیماری در اسفندماه شاهد خیز شدید در موارد ابتلا و بستری بود اما از فروردین ماه این روند کاهشی شد به طوری که در هفته اول خردادماه تعداد موارد ابتلا و بستری در این استان به کمترین میزان خود رسید.

وی افزود: نمودار ابتلا و بستری در این استان با وجود توصیه‌های اکید بهداشتی از نیمه خردادماه همچون اکثر استان‌های کشور شاهد رشد صعودی در موارد ابتلا و بستری بود به طوری که ما شاهد ۲۵ درصدی موارد ابتلا و بستری در استان اصفهان ظرف شش هفته گذشته هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: اگرچه به نسبت قبل توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم اصفهان موجب شده که شیب صعودی موارد ابتلا و بستری طی روزهای اخیر تا حدی مهار شود، اما پایبندی بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ضروری است.

لاری با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان در وضعیت هشدار در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: روند بیماری در برخی شهرستان‌های پرجمعیت و پر تردد این استان مانند اصفهان، خمینی شهر، نجف‌آباد، شهرضا، لنجان، فلاورجان، مبارکه و شاهین شهر دارای شرایط شکننده‌تری است.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک توسط عموم مردم استان اصفهان ۷۸ درصد، توسط متصدیان اصناف ۶۵ درصد، در وسایل حمل نقل عمومی ۷۰ درصد و در بانک‌ها و ادارات ۹۰ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از هفته گذشته تعداد ۱۳۵ مورد از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و تعداد ۵۴ مورد از اماکن مذکور پلمب شدند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر مردم این استان از ماسک، ضمن توقف روند صعودی شاهد کاهش روند ابتلا و بستری در هفته‌های آتی در این استان باشیم.

لاری تصریح کرد: مطمئناً ویروس کرونا تا ماه‌ها با ما خواهد بود و ما باید سبک زندگی خودمان را با وجود این بیماری تغییر دهیم و این را هم به یاد داشته باشیم که این ویروس در کنار تمام پیامدهای منفی می‌تواند موجب همبستگی اجتماعی شود.

کد خبر 438516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.