نصب دستگاه کارتخوان در تاکسی‌های شهری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: تا کنون ۲۰ درصد تاکسی‌های درون شهری گلپایگان به دستگاه کارتخوان مجهز شده‌اند.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تمام رانندگان تاکسی در شهر گلپایگان خواسته شد که دستگاه کارتخوان سیار در تاکسی خود نصب کنند، رانندگان در این زمینه به خوبی همکاری کردند و از سوی شهرداری با بانک‌های طرف حساب رانندگان مکاتباتی شد.

وی افزود: بانک طرف حساب رانندگان پس از عقد قرارداد، مبلغ یک میلیون تومان از حساب رانندگان را در بانک بلوکه کرده و دستگاه کارتخوان را در تاکسی نصب می‌کند، این مبلغ تا زمانی که دستگاه کارتخوان در تاکسی راننده نصب است در بانک بلوکه می‌شود در واقع بانک هزینه‌ای بابت نصب دستگاه از رانندگان دریافت نمی‌کند.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه ۲۰۸ دستگاه تاکسی شامل گردشی و بی‌سیم و خطی در شهر گلپایگان مشغول جابجایی مسافران هستند، گفت: تاکنون ۲۰ درصد تاکسی‌ها به دستگاه کارتخوان مجهز شده‌اند.

شکرزاده تصریح کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ که بانک‌ها تسهیلات نوسازی پرداخت می‌کردند، ۸۰ درصد تاکسی‌های شهری گلپایگان نوسازی شد، اما در دو سال اخیر با توجه به افزایش قیمت خودروها اجرای این طرح متوقف شده تا اینکه با آغاز دوباره طرح نوسازی به صورت نقدی، دو دستگاه خودرو در این شهر نوسازی شده است، البته درصد فرسودگی در ناوگان تاکسیرانی شهر گلپایگان زیاد نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی شهر گلپایگان به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند، گفت: از طریق بنیاد علوی و بانک سینا تسهیلات حمایتی به مبالغ دو و شش میلیون تومان برای رانندگان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴۲ نفر موفق به دریافت آن شده‌اند.

کد خبر 437131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.