راه‌اندازی پایگاه پژوهشی در تاریخ پزشکی ایران
عکس تزئینی است.

وب‌سایت پایگاه جامعه اطلاع رسانی تاریخ پزشکی ایران به منظور تسهیل دسترسی دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه تاریخ پزشکی راه‌اندازی شده و آماده انتشار آثار همه پژوهشگران در حوزه اسناد، خبر، عکس، مقاله، تولیدات دیداری و شنیداری، تبلیغات و معرفی کتاب در زمینه تاریخ پزشکی است.

زهرا حسین هاشمی، یکی از موسسین این پایگاه به خبرنگار ایمنا گفت: در پی تأسیس رشته تاریخ پزشکی و گرایش‌های وابسته به آن در تعدادی از دانشگاه‌های کشور، لزوم ایجاد پایگاه جامع اطلاع رسانی به منظور راهنمایی علاقه مندان به این رشته و حوزه وجود داشت.

وی افزود: محتواهایی شامل معرفی اساتید و پژوهشگرانی که در این حوزه دانش‌آموخته و تدریس می‌کنند، معرفی رشته تاریخ پزشکی و گرایش‌های آن، منابع آزمون کارشناسی ارشد، معرفی مجلات داخلی و بین‌المللی، جدیدترین آثار و کتاب‌هایی که در این حوزه تألیف شده و جایگاه شغلی تاریخ پزشکی روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سایر بخش‌های وب‌سایت شامل اطلاع رسانی در خصوص دانشگاه‌هایی که رشته تاریخ پزشکی را دارند، همچنین اخبار، همایش‌ها و فراخوان‌ها کارگاه‌های علمی و افرادی که در حوزه تاریخ پزشکی کارگاه برگزار می‌کنند است.

حسین هاشمی تصریح کرد: قسمت دیگر سایت را تازه‌های نشر، گالری تصاویر، اطلاع رسانی همایش‌ها، معرفی پزشکان و دسترسی به اسناد و منابع پژوهشی است که اسنادی که پیگیری حقوقی ندارند در اختیار پژوهشگران و دانش‌آموختگان این رشته قرار داده می‌شود و استفاده از پایگاه جامع اطلاع رسانی تاریخ پزشکی ایران محدودیتی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت پایگاه جامع اطلاع رسانی تاریخ پزشکی ایران تأثیر مثبت در پیشبرد توسعه علمی رشته تاریخ و احیای ارزش‌های ملی اسلامی ایرانی خواهد داشت و در همین راستا به همکاری همه فعالان و علاقه مندان در این حوزه نیاز است.

کد خبر 435906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.