تپه اشرف می‌تواند به سایت موزه تبدیل شود

عضو شورای شهر اصفهان معتقد است تپه اشرف می‌تواند با اتخاذ تدابیر لازم به سایت موزه‌ تبدیل شده و برای شهر جذب گردشگران را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن پس از بازدید از پروژه لوله‌گذاری تقویت آب شرق اصفهان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "این پروژه به دلیل وجود تپه اشرف و تپه جی در مسیر لوله، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و ادامه این پروژه منوط به مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

هم اکنون این پروژه در محدوده تپه اشرف، با نظارت دکتر جعفری زند باستان‌شناس و ناظر از طرف میراث فرهنگی در حال اجراست. بنا بر اظهارات دکتر جعفری زند در صورتی که در مسیر این لوله‌گذاری آثار باستانی غیر قابل انتقال یافت شود ادامه پروژه از این مسیر امکان‌پذیر نخواهد بود.

در عملیات حفاری در این منطقه اشیای باستانی مختلفی کشف شده که یکی از مهمترین آنها کوزه‌ای سفالی حاوی استخوان‌های انسان متعلق به دوران اشکانیان است. این کوزه برای بررسی‌های آزمایشگاهی به آزمایشگاه میراث فرهنگی انتقال داده خواهد شد.

تپه اشرف جز آثار باستانی ثبت شده و از میراث گرانبهای اصفهان است که با اتخاذ تدابیر لازم می‌تواند به سایت موزه تبدیل شده و برای شهر جذب گردشگران را در پی داشته باشد."

کد خبر 428198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.