سیاوشی: طرح سه فورتی تعطیلی یک ماهه کشور در نطفه خفه شد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعضی افراد سعی داشتند این طرح را در نطفه خفه کنند. تا پایان دوره دهم مجلس شورای اسلامی تنها ۴۰ روز باقی مانده و این ۴۰ روز برای مردمی که در محیط های  شلوغ تردد می کنند بسیار خطرناک است.

طیبه سیاووشی شاه عنایتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کل کشور اظهار کرد: علی رغم پیگیری ها و زحمات شبانه روزی نمایندگان برای ارائه طرح سه فوریتی تعطیلی کل کشور، این طرح با اشتباه هیئت رئیسه از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

وی افزود: حتی به نمایندگان موافق این طرح اجازه اعتراض از تریبون مجلس داده نشد؛ از همین رو نامه ای با عنوان تشکیک در آرا به هیئت رئیسه ارائه شد اما ریاست مجلس آن را نپذیرفت، ولی اجازه داد یک نماینده اخطاری را مطرح کند در صورتی که اخطار وارد نبود و قاعدتا اگر ریاست مجلس با علی لاریجانی بود شاید به نوع دیگری این طرح از دستور کار مجلس خارج می شد. رویه مجلس شورای اسلامی این گونه نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی به راحتی در مجلس خود را به جای شورای نگهبان گذاشتند و تشخیص دادند طرح سه فوریتی تعطیلی کل کشور بار مالی برای دولت دارد، در صورتی که این وظیفه مجلس شورای نیست که بار مالی طرح را معین کند. بعضی افراد سعی داشتند این طرح را در نطفه خفه کنند. تا پایان دوره دهم مجلس شورای اسلامی تنها ۴۰ روز باقی مانده و این ۴۰ روز برای مردمی که در محیط های  شلوغ تردد می کنند بسیار خطرناک است.

سیاووشی خاطرنشان کرد: برخی در این شرایط بحرانی اقتصاد کشور را از همه چیز مهم تر می دانند در صورتی که انسان زمانی که سالم است می تواند تولید داشته باشد. در حال حاضر تمام کشورهای دنیا با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند و در کشورهای پیشرفته شهروندان به عنوان سرمایه محسوب می شوند. بر اساس محاسبات جهانی، در کشور های اروپایی جان هر انسان حدود ۳.۵ میلیون یورو ارزش داد.

کد خبر 418199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.