تدابیری برای جلوگیری از سفرهای غیر ضرروی به اصفهان اندیشیده شود

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان در خانه ماندن مردم را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا الزامی دانست و گفت: جلوگیری از ورود گردشگران و کاهش تردد در ایام پیش رو در استان اصفهان نیازمند تدابیر جدی است.

کوروش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با ابراز نگرانی از ترددهای شهری و بین شهری به اصفهان، اظهار کرد: کاهش تردد و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری بهترین کمک به کادر درمانی و پزشکی کشور در بحران کنونی است؛ در خانه ماندن مردم الزامی است و خود مردم مسئولیت این الزام و ضرورت را عهده دار هستند.

وی ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها هم اکنون این تدبیر اندیشیده شده که از ورود گردشگران جلوگیری می‌شود؛ قرار نیست شهر قرنطینه شود بلکه باید شهر پویایی و سرزندگی هم داشته باشد اما ترددهای داخل شهری و بین شهری در این شرایط اپیدمی آسیب زا است و باعث گسترش ویروس در جامعه می‌شود.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان افزود: مدیران بهداشت و درمان استان شرایط اپیدمی در اصفهان را بسیار نگران کننده اعلام کرده‌اند و بهمین دلیل باید همه ارکان جامعه این نگرانی را درک کند و تا زمانی که برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری برنامه نداشته باشیم حساسیت جامعه به این بحران کم و شرایط عادی جلوه می‌کند که در نتیجه به شیوع گسترده این ویروس در بین مردم شهر منجر خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: بنابر گفته سخنگوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضراصفهان شرایط مناسبی را ندارد از این رو باید از شهر و استان مراقبت کنیم؛ همچنین ترددهای داخل شهری نبز باید از طریق ایجاد حساسیت اجتماعی و همراهی و مشارکت مردم کنترل شود.

وی اضافه کرد: شاید هتلی مسافران را به واسطه شرایط بهداشتی پذیرش کند ولی مشکل این است که افراد ناقل بیماری کرونا ممکن است بدون علامت باشند براین اساس برای حفظ سلامت شهروندان و هموطنان کنترل ترددها و عدم پذیرش مسافر دراین برهه ضروری است.

انتقال و دفن اجساد از شهری به شهر دیگر موجب گردش ویروس می‌شود

محمدی با اشاره به اینکه هجوم یک شبه مسافران به استان مازندران سبب افزایش شدید مبتلایان به کرونا در این استان شد و مجبور به بستن مبادی ورودی شهر شدند، گفت: جلوگیری از ورود مسافران و کنترل ویژه ترددها با توجه به شیب صعودی این بیماری در اصفهان ضروری است؛ وی گفت: قطعاً ما جامعه‌ای مسلمان هستیم و اعتقاد داریم در سرزمین اسلامی ما جسد هیچ انسانی از شهروندان اعم از مسلمان و غیر مسلمان نباید روی زمین بماند اما در شرایط بحرانی فعلی جابه جایی اجساد از دیگر استان‌ها به استان‌های دیگر باید ممنوع شود فرقی نمی‌کند به اصفهان یا شهر دیگری، حتی درصورتی که فرد فوت شده اصالتی اصفهانی دارد باتوجه به شرایط اضطراری کنونی باید در همان شهری که فوت شده دفن شود که از انتقال و گردش ویروس ممانعت شود وگرنه همانگونه که گفتم جسد هیچ انسانی از شهروندان این سرزمین نباید روی زمین بماند و این وظیفه دینی و انسانی آرامستانهاست که هرجسدی را پذیرش کند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی، تردد آمبولانس‌ها و خودردهای حمل اجساد است که از داخل شهر عبور می‌کنند و بسیاری از خودروها و افراد را دنبال خود همراه می‌کنند این موارد مهم است و باید کنترل شوند و امروز بسیار ضروری است که برای دفن اجساد فوت شده از کرونا یک محل و مکانیزم خاص پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه این بیماری در کشور اپیدمی شده است، تصریح کرد: وظیفه ما در کل کشور باید جلوگیری از سفرهای غیر ضروری و ورود مسافران نوروزی و تفریحی به شهرها برای کنترل کرونا ویروس است؛ هر شهری که مهمان نوروزی می‌پذیرد طبعاً بازار شب عید پر رونقی هم به دنبال دارد و همین امر یعنی تجمع و تردد افراد در اماکن عمومی و گردش ویروس! با وجود این ما باید بین اهم و مهم، اهم جامعه یعنی حفظ سلامت شهروندان را در نظر بگیریم.

محمدی با تاکید بر اینکه ترددها در اصفهان باید محدود شود، گفت: برخی ترددها ضروری است که نمی‌توان مانع شد؛ همچنین در حال حاضر به دنبال قرنطینه کردن شهر اصفهان نیستیم چراکه زمان طلایی قرنطینه مناسفانه گذشته است.

محمدی با اشاره به وضع قوانین بازدارنده و قرنطینه همه شهرها در کشور ایتالیا برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: درخبرها آمده که در شهر میلان ایتالیا تردد غیرضروری شهروندان مشمول جریمه نقدی می‌شود اما ما نمی‌خواهیم شیوه قهریه با افراد در پیش گرفته شود، بلکه حرف ما اینست که باید تا زمانی که فرصت طلایی برای کنترل این بیماری و شیوع بیشتر آن وجود دارد با تصمیم گیری به هنگام و مناسب به سلامت مردم کمک کنیم و از ترددهای غیرضروری جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان از مردم خواست: برای کمک و همدلی با کادر پزشکی و درمان که این روزها بشدت در رنج و تلاشند، در خانه بمانند و ایام نوروز از میهمانی رفتن و میهمانی دادن و تردد غیرضروری در سطح شهر و حضور در اماکن تفریحی و مراکز تفرجگاهی خودداری کنند؛ همچنین کسانی که سال‌های قبل منازل خود را در اختیار مهمانان قرار می‌دادند امسال از این اقدام تا پایان بحران کرونا صرف نظر کنند و درآمد خود را فدای سلامت هموطنان خود کنند.

کد خبر 414512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.