ستاد مبارزه با کرونا به دفن زباله‌های عفونی توجه کند

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ستاد مبارزه با کرونا در یزد باید توجه ویژه ای به جمع و آوری و دفع زباله‌ها در سطح شهر داشته باشد.

ونوس عامری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص دفع زباله‌های عفونی منازل اظهار کرد: به نظر می‌رسد در ستاد بحران توجهی به این زباله‌ها نشده در حالی که باید اطلاعات منازل افرادی که به علت بیماری کرونا در منزل بستری و ایزوله هستند به شهرداری داده شود تا شهرداری هم نسبت به اطلاع رسانی به افراد محله اقدام کند و هم در جمع آوری زباله آن منازل اقدامات خاصی انجام شود.

وی افزود: ستاد مقابله با کرونا در یزد شکل گرفت ولی شهرداری و شورای شهر عضو آن نیستند در حالی که بخش مهمی از نکات بهداشتی شهر مربوط به شهرداری و شورای شهر است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد با بیان اینکه شورای شهر معطل نماند و برنامه‌های خود را پیش برد، افزود: از مسئولان اعم از دانشگاه علوم پزشکی یزد، فرماندار، هلال احمر و اورژانس یزد دعوت شد و در خصوص اقدامات انجام شده توسط ستاد مبارزه با کرونا و توقع شورای شهر از مسئولان استان همچنین اقداماتی که شهرداری و شورای شهر می‌تواند در این زمینه انجام دهد صحبت شد.

وی خرید یک دستگاه مدرن تشخیص کرونا از سوی شهرداری یزد و ساخت مرکز مقابله با بحران‌های زیستی را مهمترین حاصل این نشست عنوان کرد.

عامری با بیان اینکه شهرداری قسمت مدیریت بحران دارد، افزود: به علت وسعت کار شهرداری و تأثیر آن در شهر و جامعه می‌توانیم مدیریت بحران را انجام دهیم.

وی گفت: ما انتظار داریم مجدداً این جلسات با مسئولان در خصوص مبارزه با کرونا در شورای شهر برگزار شود و به ما گزارش اقدامات انجام شده ارائه شود، همچنین شورای شهر و شهرداری با هماهنگی اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری با توجه به امکانات شورای شهر و شهرداری انجام دهد. ً

کد خبر 414319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.