بزرگداشت روز حماسه و ایثار خوانسار روی پرده نقره‌ای

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری خوانسار گفت: به مناسبت سالروز تشییع پیکر ۲۵ شهید به صورت همزمان در خوانسار نمایشگاه "عکس ۲۵" برگزار و فیلم‌های "روز بیست و پنجم" و "آخرین نگاه" اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوانسار، مهدی احمدی امروز(پنجشنبه) در حاشیه مراسم گشایش این نمایشگاه‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت روز حماسه و ایثار مردم خوانسار و به همت واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری و فرهنگسرای خانواده نمایشگاه "عکس ۲۵" در نگارخانه استاد کابلی فرهنگسرای خانواده بر پا شد.

وی افزود: این نمایشگاه شامل ۲۵ قطعه عکس مربوط به رزمندگان خوانساری گردان یا زهرا(س) و مراسم تشییع پیکر مطهر ۲۵ شهید کربلای پنج در شهرستان خوانسار است.

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری خوانسار اضافه کرد: مردم شهیدپرور این خطه در روز ۲۵ دی‌ماه سال ۶۵ پیکر مطهر ۲۵ شهید عملیات کربلای ۵ را به صورت همزمان تشییع و به خاک سپردند و این روز به نام روز حماسه مردم خوانسار نامگذاری شده است..

احمدی تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های متنوعی شامل اجرای نمایش میدانی با موضوع ایثار و شهادت و پخش فیلم کوتاه، مستند، دکلمه و شعر خوانی با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت روز حماسه و ایثار مردم خوانسار فیلم‌های "روز بیست و پنجم" که روایتی از روز حماسه و ایثار مردم خوانسار و "آخرین نگاه" که روایتی از زندگی شهید سرافراز حمید توحیدی است در سالن نمایش فیلم فرهنگسرای خانواده خوانسار اکران و به صورت رایگان به مدت یک هفته پخش می‌شود.

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری خوانسار تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه و اکران این دو فیلم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، مربیان پرورشی و مسؤولان دانشگاه‌ها می‌توانند جهت برنامه ریزی و هماهنگی اکران خصوصی استفاده کنند.

کد خبر 406091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.