اولین ۳ امتیاز قهرمان با گلزنی عماد و جانواریو

خبرگزاری ایمنا: دیدار تیم‌های سپاهان و نفت آبادان از هفته سوم مسابقات لیگ برتر با نتیجه دو بر یک به سود سپاهان به پایان رسید.

خبرگزاری ایمنا-
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: ۲۷۴۸ نفر
داور: يدالله جهانبازي-محمدرضا ابوالفضلي-سعيد شمس-محمدرضا اكبريان-ناظر:يدالله سليماني
اخطار: والری الکسانیان(نفت)
سپاهان: رحمان احمدی، جلال حسینی، هاشم بیک‌زاده، اکبر ایمانی، محسن بنگر، مهدی نصیری، امید ابراهیمی، فابیو جانواریو(از دقیقه ۷۷ احمد جمشیدیان)، محرم نویدکیا، عمادرضا(از دقیقه ۹۰ سید مهدی سیدصالحی)، میلوراد یانوش(ار دقیقه ۶۲ حسین پاپی).
سرمربی: لوکا بوناچیچ
نفت آّبادان: حبیب دهقانی، والری الکسانیان، مصطفی صبری، میثم امیری، هادی رمضانی، لئون پاچاچیان، سیامک کوهنورد، عباس مرداسی(از دقیقه ۶۵نبی ساکی)، امید شریفی‌نسب(از دقیقه ۸۱ علی ممبینی)، فونیکه سی، روح‌الله عرب(از دقیقه ۶۶ حجت چهارمحالی).
سرمربی: غلام پیروانی
شرح بازی: دیدار نفت آّبادان و سپاهان از ابتدا با حساسیت خاصی همراه بود؛ سپاهان که در دو هفته نخست لیگ برتر مقابل استقلال و صبا به دو تساوی اکتفا کرده بود، در بازی امشب از انگیزه بسیاری برای کسب ۳ امتیاز برخوردار بود و اگرچه در دقایق نخست بازی تحت تاثیر فشار شاگردان پیروانی قرار گرفت اما در ادامه توانست بر تیم نفت فشار وارد کند و دو گل به ثمر برساند. سپاهانی‌ها در نیمه دوم بازی آنقدر خوب بودند که ما را به یاد دوران طلایی خود در هفته‌های پایانی لیگ پارسال و لیگ قهرمانان آسیا می‌انداختند؛ آنها در نیمه دوم بازی کم‌اشتباه و پر موقعیت ظاهر شدند و توانستند پیروزی این بازی خانگی را ازآن خود کنند. البته شاید اگر اشتباه سید جلال حسینی و گل تیم نفت نبود، هواداران سپاهان پس از بازی امشب با خوشحالی بیشتری روانه خانه‌های خود می‌شدند.
موقعیت‌های حساس:
دقیقه ۲۴:
اشتباه امید ابراهیمی و غفلت مهدی نصیری توپ را به فونیکه سی بازیکن نفت آبادان رساند اما این بازیکن ضربه بی‌دقتی به توپ زد که از بالای دروازه خارج شد.
دقیقه ۲۵: توپ روح‌الله عرب از کناره‌های زمین با ضربه کم قدرت فونیکه سی همراه بود که با واکنش رحمان احمدی و دفع توپ از سوی او توپ به خارج از زمین رفت.
دقیقه ۴۲: پاس محرم نوید کیا با حرکت نصیری همراه بود؛ او مدافعان نفت را جا گذاشت اما در مصاف تک به تک با حبیب دهقانی دروازه‌بان نفت، دهقانی موفق به دفع توپ شد.
دقیقه ۶۰: پاس فابیو جانواریو از پشت مدافعان نفت به عمادرضا رسید اما ضربه عمادرضا از بالای دروازه تیم نفت بیرون رفت.
دقیقه ۷۱: پاس فابیو جانواریو از میانه میدان توپ را به عمادرضا رساند؛ عماد به دلیل اینکه مدافعان نفت مقابلش بودند توپ را برای نویدکیا ارسال کرد و نویدکیا شوت سرکشی از پشت محوطه جریمه به طرف دروازه نفت فرستاد که با واکنش دهقانی به خارج از زمین رفت.
دقیقه ۸۲: شوت سرکش محرم نویدکیا از فاصله نزدیک به ۳۵ متری از قدرت مناسب برخوردار بود اما از کنار دروازه به بیرون رفت؛ شاید با پاس‌ها و شوت‌های نویدکیا در این بازی بتوان گفت که محرم امشب اندکی ما را به یاد محرم آماده دوران کاظمی و بوناچیچ در سپاهان انداخت. به نظر می‌رسد سکونشینی‌ها و نیمکت‌نشینی‌های او باعث شده که نویدکیا عملکردی بهتر از گذشته از خود به نمایش بگذارد.
دقیقه ۸۸: نویدکیا باز هم موقعیت خلق کرد؛ او از پاس امید ابراهیمی استفاده کرد و با ضربه سر توپ را برای خود کاشت تا با جا گذاشتن مدافعان تیم نفت به موقعیت تک به تکی دست یابد. البته نویدکیا در بین راه جا ماند و نتوانست از این موقعیت خود استفاده کند.
شرح گل:
۱-۰ :
آغاز گل نخست سپاهان از محرم نوید کیا بود؛ نویدکیا از میانه میدان حرکت خود را آغاز کرد و با سانتر کوتاهی توپ را برای فابیو جانواریو ارسال کرد؛ جانواریو از سمت چپ زمین توپ را برای یانوش فرستاد اما ضربه سر یانوش به تیر افقی دروازه خورد و در بازگشت توسط عمادرضا و با ضربه سر او در دقیقه ۴۰ وارد دروازه تیم نفت شد.
۲-۰: اشتباه مرداسی، مدافع تیم نفت باعث شد که عمادرضا در موقعیت جریمه تیم نفت صاحب توپ شود اما نتواند در مصاف تک به تک با دهقانی موفق باشد؛ در حالیکه عماد همچنان برای رسیدن به گل موقعیت داشت، جانواریو با تکل زیبایی بر روی توپ عمادرضا، در دقیقه ۴۵ بازی آن را وارد دروازه تیم نفت کرد.
۲-۱: پاس رو به عقب جلال حسینی در دقیقه ۵۴ بازی که برای رحمان احمدی ارسال شده بود، به او که برای گرفتن توپ از دروازه بیرون آمده بود، نرسید بنابراین مهاجم نفت توپ را از حسینی گرفت و آن را برای فونیکه سی ارسال کرد و این مهاجم خارجی تیم نفت هم از توپ به دست آمده استفاده کرد و آن را وارد دروازه خالی احمدی کرد.
بهترین بازیکن: فابیو جانواریو. زوج او و عمادرضا در این مسابقه ۲ گل برای سپاهان به ارمغان داشت؛ جانواریو علاوه بر اینکه در بسیاری از موقعیت‌های سپاهان تاثیر مستقیم داشت، یک گل هم برای سپاهان به ثمر رساند و در پاس‌کاری‌ها و یک و دو های خود با نویدکیا هم به خوبی عمل کرد. فونیکه سی، مهاجم تیم نفت هم یکی از بازیکنان تاثیرگذار بازی امشب بود.
اتفاق ویژه: هواداران سپاهان در نیمه نخست بازی امشب و در حضور علیرضا رحیمی، مدیرعامل جدید باشگاه به تشویق مدیرعامل سابق سپاهان پرداختند؛ این هواداران همچنین در این بازی شعارهایی بر علیه حسینی، رئیس هیات مدیره سپاهان سر دادند و خواستار استعفای وی شدند.
/۹۹

کد خبر 39468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    جانواریو خیلی خوب وبد. بیکزاده، نصیریو حسینی هم ضعیف بودند.

    پاسخ سایت: 0

  • مسعود IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    نفت تهران؟! منظورتون نفت آبادان بود دیگه؟!

    پاسخ سایت: 0