بررسی طرح تعطیلی روز پنج‌شنبه در این دوره مجلس

یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که طرح تعطیلی روز پنج‌شنبه کلیه مراکز اداری و آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها همانند تهران بعد از دریافت گزارش از کمیسیون اجتماعی در نوبت بررسی صحن قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، در توضیح روال بررسی تعطیلی روز پنج‌شنبه کلیه مراکز اداری و آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها همانند تهران در صحن علنی مجلس گفت: هیأت رئیسه بعد از ارائه گزارش کمیسیون اجتماعی آن را جهت بررسی در نوبت صحن قرار می‌دهد که به احتمال زیاد به این دوره مجلس نمی‌رسد چون طرح‌ها و لوایح زیادی در نوبت بررسی قرار دارند.

وی در عین حال گفت: البته اگر ۵۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیأت رئیسه خواستار بررسی با اولویت این طرح شوند در صورت تصویب تقاضا در مجلس این طرح زودتر از موعد در این دوره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سهیلا جلودارزاده عضو کمیسیون اجتماعی نیز در این باره گفت: این طرح به صورت عادی در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است. برای اینکه در این دوره مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد احتیاج به امضای ۵۰ نماینده جهت درخواست بررسی این طرح با اولویت دارد که این اتفاق هم رخ خواهد داد.

وی با این پیش‌بینی که این طرح در مجلس تصویب و بعد از آن اجرایی می‌شود، گفت: تمرکز این طرح بر روی تعطیلی روز پنج شنبه در کلان‌شهرها است چون این موضوع مشکلات زیادی به خصوص برای خانم‌ها ایجاد کرده است. مثلا خانمی که ساکن اسلامشهر است و در همان شهر کار می‌کند فرزندش در تهران درس می‌خواند و وقتی مدرسه او در روز پنج‌شنبه تعطیل است او مجبور است سر کار برود و این مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

هفته گذشته کمیسیون اجتماعی طرح تعطیلی روز پنج‌شنبه کلیه مراکز اداری و آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها همانند تهران را به تصویب رساند و گزارش آن را به هیأت رئیسه تقدیم کرد.

منبع:ایسنا

کد خبر 392885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.