استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر برای اسکان مسافران نوروزی

معاون خدمات شهری شهردار و جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در نوروز ۹۸ اولویت استقرار مسافران در هتل‌ها و مهمانپذیرها است، البته بیش از ۷۵۰۰ کلاس مدارس همچنین خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی برای استقرار سرریز مسافران پیش‌بینی شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب در فرایندهای ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، با توجه به اینکه این شهر ظرفیت پذیرش بالای مسافران نوروزی و گردشگران را دارد، در چندین مرحله برنامه‌ریزی‌های ویژه انجام شده است.

وی افزود: مرحله نخست، انجام برنامه ریزی و هماهنگی بود که در این خصوص از ابتدای آذرماه سال جاری جلسات هسته مرکزی ستاد تشکیل و کارگروه‌ها تعیین شده به نحوی که تاکنون بیش از شش جلسه ستاد مرکزی و دو جلسه با دستگاه‌های متولی شهر برگزار شده است.

معاون خدمات شهری شهردار و جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۰ کمیته اصلی تشکیل و مسئول هر کدام تعیین شده است، تصریح کرد: تعداد ۱۵ کمیته اجرایی در مناطق ۱۵ گانه تعیین شده که بر اساس ساختار مشخص و شرح وظایف ابلاغ شده به ارائه خدمت و آماده سازی شهر برای نوروز و فراهم کردن امکانات برای آرامش و آسایش مسافران نوروزی می پردازند.

وی با اشاره به کمیته های تشکیل شده در ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: کمیته‌های تشکیل شده شامل رسیدگی به شکایات، امنیت و حراست، اطلاع رسانی و روابط عمومی، قضایی و انتظامی، حمل ونقل و ترافیک، اسکان و اصناف، فرهنگی تفریحی و گردشگری، ایمنی و حوادث، کمیته پشتیبانی و اداری و منابع انسانی است.

امیری اظهارکرد: در مرحله دوم تقسیم‌بندی لازم انجام شده و ستادهای اجرایی بر اساس برنامه‌های ابلاغ شده از ابتدای اسفندماه اقدامات عملیاتی خود را در سطح مناطق آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم عملیات اجرایی و نحوه ارائه خدمات حسب تصمیمات تعیین شده به ستادها ابلاغ می‌شود، افزود: در مرحله نهایی جمع بندی و ارزیابی تمام فعالیت های ستاد از ۱۷ فروردین ۹۸ انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان عمده فعالیت ها از ابتدای اسفندماه آغاز شده و ستاد اسکان و هدایت نیز در شش نقطه شهر از جمله ورودی آزادراه معلم در منطقه ۱۲، ورودی شمال غربی آزادراه آزادگان و دانشگاه صنعت آب و برق در منطقه دو، ورودی جاده اصفهان نجف آباد در منطقه ۹، بلوار امام رضا در منطقه ۱۵، پل راه آهن و شهر بهارستان در مناطق پنج و شش برنامه ریزی شده تا هدایت مسافران به محل های استقرار و استراحت انجام شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد شهر اصفهان شدند، گفت: امسال برای افزایش میزان پذیرش مسافران نوروزی پیش بینی های لازم انجام شده است.

امیری خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۸ اولویت استقرار مسافران در هتل ها و مهمانپذیرها است، البته بیش از ۷۵۰۰ کلاس مدارس همچنین خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی برای استقرار سرریز مسافران پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: فعالیت ها در حال انجام است و تلاش می کنیم از ۲۵ اسفندماه آماده پذیرش مسافران و گردشگران در شهر باشیم.

کد خبر 368559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.