سیلوها پر از گندم و انبارها پر از آرد است

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ضمن تکذیب مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود گندم و آرد گفت: گندم و آرد به اندازه کافی و با قیمت مناسب درکشور وجود دارد، سیلوها انباشته از گندم است، آرد به میزان کافی در همه استان‌های کشور وجود دارد و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ یزدان سیف ضمن تکذیب مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود گندم و آرد در پی قاچاق این محصولات، گفت: گندم و آرد به اندازه کافی و با قیمت مناسب درکشور وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه  سامانه خرید گندم و فروش آرد راه اندازی شده تا از قاچاق این محصولات جلوگیری کند، گفت: کار سامانه به صورت آزمایشی از شهریورماه 97 آغاز و عملیات اجرایی آن از  دی ماه بوده است.

وی تاکید کرد: برای تمام واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند در این سامانه به میزان لازم آرد تامین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه کارخانجات، نانوایان و صنوف مربوطه عضو این سامانه هستند، افزود: در این سامانه کاملا مشخص می شود چه کسی آرد فروخته، چه کسی آن را خریده و چه کسی براساس آن گندم دریافت می کند. تمام شبکه خرید و فروش رصد می شود تا از قاچاق محصول و خروج آن از شبکه توزیع جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ٩.٥ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم، افزود: برداشت این محصول نیز از حدود دو ماه دیگر در کشور آغاز می شود و پیش بینی اولیه ما خرید بیش از ١١ میلیون تن گندم است.

سیف توضیح داد: ما گندم را برای نانوایی های آزاد پز هر کیلو  ٩٠٠ تومان و برای واحدهای صنف و صنعت ٩٩٢ تومان عرضه می کنیم. اما نرخ آرد بسته به کیفیت آن، درصد سبوس گیری و اینکه از کدام استان خریداری می شود(کرایه حمل) متفاوت است.

سیف در خصوص قیمت آرد خبازی ها گفت: از آنجا که قیمت گندمی که ما عرضه می کنیم ثابت است و کارخانجات به شدت در رقابت هستند قیمت آرد گران نیست و فکر می کنم برای خبازی های میانگین قیمت حدود ٥٤ هزارتومان باشد.

معاون وزیر جهاد در پایان تاکید کرد: سیلوها انباشته از گندم است، آرد به میزان کافی در همه استانهای کشور وجود دارد و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

کد خبر 368548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.