مخالفت مجلس با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین

نمایندگان مجلس با دو پیشنهاد برای سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین مخالفت کردند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس ایران در جریان بررسی بودجه ۹۸ با ۷۰ رأی موافق، ۱۲۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع با پیشنهاد علی مطهری نماینده تهران درباره چند نرخی شدن بنزین مخالفت کردند.

بر اساس این پیشنهاد از تاریخ از اردیبهشت ۹۸ بنزین با کارت سوخت و برای خودروهای شخصی تا ۸۰ لیتر با مبلغ هر لیتر هزار تومان و برای مصارف بالاتر از ۸۰ لیتر با مبلغ هر لیتر ۳ هزار تومان در نظر گرفته و درآمد ناشی از این موضوع برای اشتغال، تولید و کمک به اقشار کم درآمد صرف شود.

مطهری در توضیح پیشنهاد خود گفته بود قیمت بنزین تا سال ۸۳ سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کرد که مردم با این موضوع مشکلی نداشتند. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، مجلس هفتم قانون تثبیت قیمت‌ها را تصویب کرد که به موجب آن قیمت بنزین ثابت ماند که مشکلاتی را برای کشور از جمله قاچاق بنزین ایجاد کرد.

به گفته مطهری بعد از آن قانون هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد که باید به دلیل افزایش قیمت‌ها یارانه بنزین به مردم داده می‌شد اما قانون هدفمندی یارانه‌ها مصیبتی برای کشور شد.

مطهری تاکید کرده که باید فکری به حال مسئله بنزین کرد تا ضمن کنترل مصرف بی رویه بنزین از قاچاق آن جلوگیری شود.

به گفته علیرضا سلیمی نماینده محلات که با این مخالف کرده با تصویب این پیشنهاد تورم و قیمت‌ها در سال آینده افزایش پیدا می‌کند که در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست.

کد خبر 368546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.