دستگاه اکران خودکار می‌تواند به بومی سازی سینما کمک کند

یک مخترع،دستگاه اکران خودکاری را برای سالن‌های سینمایی طراحی کرده که قابلیت برنامه ریزی اکران‌های یک هفته یک سالن را دارد و نسبت به محصولات مشابه ۱۰ برابر ارزان‌تر است.

حسن لندی اصفهانی مخترع جوانی که سیستم خودکار اکران را برای سینماها اختراع کرده است درباره دستگاه خود به خبرنگار ایمنا، گفت: این دستگاه، سیستم روشنایی خودکار سالن‌های سینما است، روند آن توسط یک نرم افزار مدیریت شده که این نرم افزار نیز توسط خودمان طراحی و نوشته شده.

وی ادامه داد: این نرم افزار برنامه ریزی اکران سینما را به طور کامل برای یک هفته انجام می‌دهد، یعنی زمانی که مدیر سینما می‌خواهد برنامه ریزی اکران را انجام دهد این نرم افزار به راحتی این کار را انجام می‌دهد. تمامی موارد و نکات هم در این سیستم پیش بینی شده مانند زمان‌های خدمات و سایر موارد متفرقه و به صورت کامل کار را هندل می‌کند. به وسیله این نرم افزار زمان خاموشی و روشنایی سالن‌ها به دستگاه منتقل می‌شود و دستگاه به صورت خودکار تمامی کارها را انجام می‌دهد.

لندی با اشاره به قابلیت‌های دستگاه افزود: این دستگاه تا یک هفته قابلیت برنامه ریزی دارد و برای یک سری از مراسم‌  مثل جشنواره‌ها که برنامه مشخصی ندارد، دستگاه قابلیت ریموت دارد و ریموت آن تا فاصله دو کیلومتر را پوشش می‌دهد ضمن اینکه با کد گذاری انجام شده غیرقابل هک است. از نظر بومی سازی برای سینما این دستگاه می‌تواند تمام نیازهای یک سینما را بر طرف کند. این سیستم در مجموعه سینمایی سیتی سنتر آزمایش شده و در همین مجموعه به بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره نمونه‌های مشابه اظهار کرد: طی تحقیقاتی که داشتم نمونه مشابهی مثل این در کشور نیست، اگر هم باشد هزینه‌های گزافی دارد. یکی از شرکت‌هایی که برای مجموعه سیتی سنتر این کار را انجام می دهد قیمتی که برای این پردیس سینمایی پیشنهاد داده بود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بود ولی قیمت دستگاه ما برای هر سال حدود پنج میلیون است و کل پردیس سینمایی سیتی سنتر را  با ۲۰ میلیون تجهیز خواهیم کرد.

کد خبر 368483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.