حمل ونقل عمومی خوب شاخصه مهم شهر ایده‌آل است

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اهواز گفت: وجود حمل و نقل عمومی خوب یکی از شاخصه‌های مهم یک شهر خوب است، از این رو باید زیرساخت‌های آن را تقویت و مردم را به استفاده از آن تشویق کرد.

محمود دلف لویمی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در غرفه ایمنا اظهارکرد: داشتن یک شهر ایده‌آل مستلزم یک سیستم حمل ونقل عمومی خوب است، وجود یک سیستم حمل ونقل عمومی با مدل های متنوع می‌تواند مردم را وادار به اصلاح رفتارهای ترافیکی خود کند. این سیستم باعث می شود مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی به وسایل نقلیه عمومی روی آورده و در کاهش ترافیک معابر شهر سهیم باشند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اهواز تاکید کرد: مدیران شهری باید به جای توسعه معابر و ساخت پارکینگ‌های متعدد، مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری را افزایش دهند، البته موضوع شهر الکترونیک را نیز باید در کنار این اقدامات مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه تحقق شهر الکترونیک لازمه داشتن زیرساخت خوب از جمله وجود شبکه فیبرنوری مناسب است، گفت: وجود سیستم دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت تاثیر بسزایی در کاهش حوادث شهری دارد و مکمل امکانات و زیرساخت‌های شهر الکترونیک است.

کد خبر 368476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.