پاسداشت حقوق زن، از مهمترین آرمان‌های انقلاب است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: پاسداشت حقوق و تکریم مقام زن از مهمترین آرمان‌های انقلاب است و باید از هر فرصتی برای این‌منظور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی این شهرستان با بیان اینکه رعایت حقوق افراد مهمترین بخش آموزه‌های دینی اسلام است، اظهار کرد: مباحث زیادی در فقه و اخلاق اسلامی در طول تاریخ درباره حقوق افراد نگاشته شده، این در حالی است که اسناد مهمی همچون رساله حقوق نیز از امام سجاد(ع) به دست ما رسیده ست.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق افراد به تکریم شخصیت آنان منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: مناسبات اجتماعی مجموعه‌ای از حقوق و تکالیف شهروندی است که رعایت آن‌ها به انسجام بیشتر جامعه انسانی منجر می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشییع جنازه شهدا، مسئولیت مهمی را برعهده مسئولان قرار داده است، یادآور شد: اگر کاستی‌هایی در برخی از بخش‌ها وجود دارد، به اصل نظام مربوط نیست، کارگزاران نظام نیز باید بیشتر تلاش کنند، زیرا مردم ایران لایق بهترین خدمات هستند.

رفیعی‌نژاد با اشاره به در پیش بودن روز زن، تأکید کرد: پاسداشت حقوق زنان از مهمترین آرمان‌های انقلاب است و باید از فرصت‌هایی مانند این روز برای اعتلاء جایگاه بانوان استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از مهمترین مصادیق پاسداشت حقوق شهروندان، معرفی صحیح تاریخ و پیشینه فرهنگی است اظهار کرد: باید شهرضا به عنوان شهری معرفی شود که در آن حقوق هر فرد رعایت شود، اما رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند همکاری مسئولان و مردم و فرهنگسازی مداوم است.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: اگر ماهیت شهرستان را به خوبی به مسافران معرفی نکنیم، به مردم شهرضا و آینده‌گان ظلم شده است، به همین جهت باید تلاش کنیم تا خاطره‌ای زیبا و به یادماندنی از شهر علما، حکما و شهدا در ذهن مسافران باقی بماند.

کد خبر 368460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.