ورودی های اصفهان به یک فضای خاطره انگیز و زنده تبدیل شود

یک کارشناس معماری گفت: مهمان نوازی رسم دیرینه اصفهان است که در فرهنگ اصفهان می تواند سبب افزایش کیفیت تجربه سفر برای گردشگران داخلی و خارجی شده و برای آن ها خاطره ای به یاد ماندنی را رقم زند.

سمانه عشوریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورود گردشگر به اصفهان فرصت های زیادی را برای اقتصاد و فرهنگ شهر فراهم می کند؛ با توجه به اینکه اصفهان یکی از شهرهای محبوب برای مقاصد گردشگری است، اما متاسفانه تعریف درستی از ورودی های شهر نداشته ایم.

وی افزود: گردشگران در بدو ورود به شهر اصفهان با انبوهی  از کارگاههای تولیدی، صنعتی، تعمیرگاهی و حجم بالایی از ساختمان های سر به فلک کشیده در شهر مواجه می شوند. 

این کارشناس معماری با تاکید بر اینکه فضای ورودی شهر اصفهان نیازمند باز طراحی جدی است خاطرنشان کرد:این بازطراحی جهت افزایش خوانایی فضاهای شهری اصفهان باید ایجاد شود ، بدون شک ورودی شهر با ایجاد یک میدان و بلوار، چند تابلو و... ساخته نمی شود بلکه ورودی شهر اصفهان باید یک فضای جمعی خاطره انگیز و زنده باشد.

وی با بیان اینکه فضای ورودی شهر اصفهان پذیرایی کیفیت ادراکی و بصری در خور شهر اصفهان را ندارد، گفت: ورودی های شهری مانند اصفهان با چنین قدمت تاریخی و فرهنگی باید موزه زنده شهر اصفهان باشد؛ تلفیقی از بنا و عرصه طبیعی شهر باید در همان ورودی در ذهن گردشگر تداعی شود.

این کارشناس معماری افزود: در یک کلام ورودی شهر اصفهان از جاده، کالبد و طبیعت نباید هویتی مستقل از شهر اصفهان داشته باشد.

کد خبر 368453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    بهتر معضلات ترافیکی شهر با ساخت زیر گذرهای کوچک حل شود تاسر درهای غیر مفید