پلان آخر از  نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان

نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با عنوان پلان آخر لحظاتی پیش در سالن همایش‌های اصفهان سیتی سنتر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری نخستین صنعت سینمای اصفهان و عبدالحسین ساسان, عضو هیئت علمی دانشگاه سخنرانان مراسم اختتامیه بودند.

خسروی با بیان اینکه سال گذشته تبدیل اصفهان به عنوان میزبان صنعت سینما برای ما یک رویا بود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه های بعدی توسعه صنعت سینما با محوریت اصفهان و محل تلاقی سینماگران و سرمایه گذاران و بازار است.

وی با اشاره به چشم انداز این نمایشگاه افزود: شهرداری اصفهان باید تنها بستر را فراهم و کار اطلاع رسانی را انجام دهد و بخش خصوصی برگزار کننده بقیه رویدادهای داخل نمایشگاه باشد.

خسروی به کاستی های این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: جای تور صنعت که شامل روابط عمومی های سازمان های مختلف است، خالی بود و همچنین جای خالی نمایشگاه لوکیشن نیز حس میشد که این مسائل در نمایشگاه بعدی که شهریور ماه همزمان با جشنواره فیلم کودکان برگزار می شود، جبران خواهد شد.

وی افزود: در آینده ای نزدیک با کنشگران سینما جلسه خواهیم داشت و دایره سیاست گذاری را افزایش خواهیم داد تا بتوانیم مشارکت حداکثری بخش خصوصی را داشته باشیم.

اهمیت سرمایه گذاری بر روی اوقات فراغت

همچنین عبدالحسین ساسان، عضو هیئت علمی دانشگاه نیز اظهار کرد: زمانی که فراغت افزایش یابد اگر برنامه ریزی نشود کشور دچار بحران خواهد شد. افراد صنعتی برای غنی سازی اوقات فراغت توصیه های زیادی کردند. آنها معتقدند در آینده بیشترین درآمدها در  صنایع فراغتی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی افزود: باید شهر را به طرف این صنعت ها هدایت کرد. وزارت کار آمریکا در سال ۲۰۱۷ آماری منتشر کرد مبنی بر این که هر آمریکایی بزرگسال ۲.۷ ساعت به تماشای تلویزیون می نشینند. در آینده ای نه چندان دور ربات ها کارهای بسیاری انجام می دهند و تعداد افراد بیکار افزایش می یابد. اکنون وارد عصری شدیم که اگر برای اوقات فراغت خود وقت نگذاریم به سختی می توانیم ارزش خودمان را حفظ کنیم.

ساسان در خصوص اهمیت سرمایه گذاری بر موضوع اوقات فراغت گفت: اگر نتوانیم موسیقی و فیلم تولید کنید افراد جذب فیلم ها و موسیقی هایی میشوند که مد نظر ما نیست.

شهرک های سینمایی؛ بستر مناسبی برای سرمایه گذاری

حیدر رحیمی، مجری و جانشین تهیه کننده فیلم باب المراد گفت: کشورهای عربی مایل هستند فیلم های تاریخی بسازند و برای این سبک فیلم ها لوکیشن اهمیت بسیاری دارد و خوشبختانه در ایران لوکیشن های خوبی وجود دارد. بنابر این ما برای ساخت فیلم نیازی به ساخت شهرک نداشتیم.

وی افزود: شهرک های سینمایی بستر مناسبی برای سرمایه گذاری است؛ اگر این بستر آماده شود کشور های حاشیه خلیج فارس استقبال خوبی از این شهرک ها می کنند.

وی در خصوص تفاوت های ساخت فیلم در ایران و کشورهای دیگر گفت: کارگردانان خارجی مجبور هستند  آثار خود را در زمان مشخص شده تحویل دهند که در نهایت ۴ یا ۵ ماه است، اما در ایران گاهی ساخت آثار  چند سال طول می کشد.

معرفی برگزیدگان

به گزارش ایمنا در پایان این مراسم سعید افسر، زهرا عباسی و سروش درویشی به عنوان برگزیدگان دوره آموزشی پیچینگ (نقل شفاهی) معرفی و تقدیر شدند.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان بازیگری آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان به شرح ذیل تجلیل شد:

دینا مصلحی نفر اول تست نوجوانان، زهرا شیرین کام نفر اول تست بازیگری رده بزرگسالان، حمیدرضا جان قربان نفر اول تست بازیگری بزرگسالان.

کد خبر 368441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.