تعطیلی سینما روشا در زنجان/ پناهندگی مدیر لامردی به انگلستان

در بسته خبری امروز از دوگانه سوز شدن نانوایی‌های زنجان تا عذرخواهی فرماندار پاکدشت و آزادی زندانیان مهریه البرز را بخوانید.

هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

نخستین کنفرانس ملی قنات، میراث ماندگار و آب در  اردکان 

یزد: مهدی تقدیری، سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب و توسعه روش‌های سازگاری با کم‌آبی، گفت: اولین کنفرانس ملی قنات، میراث ماندگار و آب روزهای اول و دوم اسفندماه در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

دستگاه سی تی اسکن به شهرستان مهریز رسید

یزد: سید رسول محسن زاده، رییس بیمارستان مهریز خاطرنشان کرد: این دستگاه برای تشخیص بیماری‌های مغزی و ریوی کاربردهای مختلفی دارد؛ همچنین در بخش اورژانس برای افرادی که دچار عارضه ضربه‌مغزی شده‌اند بسیار مؤثر است و می‌تواند بیمارانی که به‌فوریت های پزشکی نیاز دارند را از مرگ حتمی نجات دهد.

دو طرح گردشگری در  میبد افتتاح شد

یزد: علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی یک مجموعه پذیرایی بخش خصوصی و اقامتگاه سنتی قلعه وزیر متعلق به دوره قاجاریه با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع،‌ ۳۲ اتاق و ۸۲ تخت اقامتی را در میبد افتتاح کرد.

******************************************************************************

اصلاح نقاط حادثه خیز زرند

مرکزی : محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از جاده قدیم زرندیه با بیان اینکه بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز اولویت وزارت راه و شهرسازی است، گفت: هدف از این بازدید بررسی وضعیت  و نقاط حادثه‌خیز جاده های پرندک، زاویه، مامونیه، اخترآباد و خشک‌رود از توابع زرندیه است.

جذب ۸۳ درصدی منابع اشتغال‌زایی روستایی ساوه

مرکزی : علی میرزائی، فرماندار ساوه گفت: تاکنون ۸۳ درصد منابع اشتغال‌زایی روستایی جذب شده که منجر به ایجاد اشتغال مستقیم ۲۲۶ نفر از روستائیان این شهرستان شده است.

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۶۰ تختی شازند از ابتدای سال ۹۸

مرکزی : مصطفی عرب، فرماندار شازند گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۱۶۰ تختی شهرستان از ابتدای سال ۹۸ آغاز خواهد شد و مباحث مالی و اعتباری آن نیز رفع شده است.

*********************************************************************************

فعالیت ۱۵۳ گروه جهادی در قم

قم : احمد بیطرفان، جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: ۱۵۳ گروه جهادی از قبیل دانشجویی، طلاب و اقشار در استان داریم که تعدادی اعضای هر کدام از این گروه‌ها متفاوت است.

کشف ۱۰۷ کیلوگرم تریاک در قم

قم : عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان قم از کشف بیش از ۱۰۷ کیلوگرم تریاک طی ۲ عملیات پلیسی در قم خبر داد.

پیش بینی کاهش تعداد بیکاران استان قم به ۳۹ هزار نفر

قم : محمدرضا کاویانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: پیش بینی کردیم که در سال جاری آمار افراد شاغل استان به ۳۶۱ هزار نفر و تعداد افراد بیکار قم به ۳۹ هزار نفر برسد.

**********************************************************************************

هزینه نظارت بر مردم نباید از جیب مردم برداشته شود

قزوین: سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه کنتورهای هوشمند برای چاه‌های آب گفت: قرار نیست هزینه نظارت بر مردم از جیب مردم برداشته شود.

حفاطت از خاک دشت قزوین

قزوین: فاطمه خمسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: حفاظت از خاک دشت قزوین از اولویت‌های اساسی توسعه بخش کشاورزی محسوب می شود.

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر با ۵ کیلوگرم تریاک در قزوین

قزوین: رسول فراهانی، فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از کشف ۵ کیلو و ۵۴ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک نفر در این خصوص در قزوین خبر داد.

*********************************************************************************

درخواست پناهندگی یک مدیر لامردی به انگلستان

فارس: به گفته منابع آگاه، آقای ع که اهل لامرد است و سالها ریاست یکی از دانشگاه‌های دولتی را برعهده داشته، به تازگی از کشور خارج شده است.

آغاز عملیات اجرایی طرح تأمین آب شرب لامرد و مُهر از خلیج‌فارس

فارس: با حضور وزرای اطلاعات، نیرو و صنعت و معدن و تجارت، استاندار فارس و دیگر مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی طرح تأمین آب شرب شهرستان‌های لامرد و مُهر و منطقه ویژه اقتصادی لامرد از خلیج‌فارس کلنگ زنی شد.

پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان وام مقاوم‌سازی در داراب

فارس: محمدهادی میزان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داراب گفت:امسال ۵۴۵ وام مقاوم‌سازی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان داراب به متقاضیان پرداخت شده است.

*********************************************************************************

۱۸۰ واحد نانوایی زنجان دوگانه‌سوز شد

زنجان: محمد ایزدی، مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه از کل نانوایی‌های موجود در استان ۱۸۰ واحد نانوایی دوگانه‌سوز است,، گفت: با توجه به ضرورت تامین نان ماکول برای مردم، در مواقع بحران، این واحدها مجهز به سیستم گاز و گازوئیل هستند.

تعطیلی سینما روشا تا زمان اخذ مجوز

زنجان: اکبر نوری، مسؤول سمعی بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه قبل از جشنواره فجر جلسه‌ای تشکیل شد و با فعالیت موقت سینما موافقت شد، تا فعلا جشنواره برگزار شود، گفت: تا زمانی که این مجوز اخذ شود سینما تعطیل خواهد بود.

پوشاک، بیشترین کالای قاچاق زنجان

 زنجان:مرتضی ممیزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از رسیدگی به ۴۵۰ پرونده قاچاق در تعزیرات زنجان خبر داد و گفت: بر همین اساس امسال ۷۵ پرونده البسه قاچاق به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

*********************************************************************************

عذرخواهی‌فرماندار پاکدشت

تهران: هادی تمهیدی فرماندار پاکدشت با صدور بیانیه‌ای درباره حاشیه‌های اخیر این شهرستان گفت: چنانچه این فرزند معذور موجب تکدر خاطر خانواده معزز شهدا شده است می‌خواهم که فرزند خود را حلال کنند.

محدودیت سهمیه گوشت تنظیم‌ بازاری پردیس

تهران: مجید صبوری، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار پردیس گفت: سهمیه اختصاص یافته گوشت تنظیم‌بازاری به پردیس بسیار محدود است و این سهمیه به هیچ عنوان کفاف جمعیت این منطقه را نمی‌دهد و سهمیه تخصیصی باید افزایش یابد.

خروج ساخت ۱۷ بیمارستان از برنامه وزارت بهداشت 

تهران: محمد محمودی شاهنشین، نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه عمرانی به ۱۵ درصد بودجه سالانه و خارج شدن ۱۷ بیمارستان از برنامه وزارت بهداشت و درمان گفت: ۳ بیمارستان قدس، شهریار و ملارد در برنامه تکمیل دولت قرار دارد.

**********************************************************************************

۲۳ هزار خودرو آلاینده در البرز توقیف شد

البرز: غلامعلی شرق، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: ۲۳ هزار خودرو آلاینده شامل کامیون های فاقد مجوز و سواری های بدون معاینه فنی اعمال قانون شدند.

کشف ۵۰ تن کود کشاورزی خارج از شبکه

البرز: در پی اقدامات تعزیرات حکومتی استان البرز، ۵۰ تن کود کشاورزی خارج از شبکه در انبارهای غیر مجاز در این استان کشف شد.

آزادی ۳۷ نفر از زندانیان مهریه در البرز

البرز:  حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: ۳۷ نفر از زندانیان البرز با پرداخت مبلغ ۱۶۶۰۴۵۰۰۰۰ معادل ۲۷/۵ سکه، در ایام الله دهه فجر آزاد شدند

*********************************************************************************

فرش یلمه برنده صنایع‌دستی دهاقان

اصفهان: علی زمانی، رییس اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی دهاقان از جذب بالای تسهیلات روستایی خبر داد و گفت: فرش یلمه شهرستان را به عنوان یک محصول صنایع دستی برند معرفی می‌کند.

احداث بخش دیالیز بیمارستان مبارکه سال آینده 

اصفهان: محمد ایرانپور، مدیر بیمارستان رسول الله مبارکه گفت: عملیات ساخت ساختمان دیالیز بیمارستان همزمان ولادت حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و امید است سال آینده بهره‌برداری شود.

کد خبر 368425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.