بیانیه گام دوم انقلاب مسیر را برای همه روشن کرده است

برخوار – امام جمعه شهر دولت آباد گفت: یکی از مهمترین نکات مهم در بیانیه گام دوم انقلاب ماندگاری و ماندنی بودن شعارهای جهانی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت السلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد بعد از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:  بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران که از سوی حضرت آقا صادر گردیده مطالب بسیار گرانبها برای ادامه مسیر انقلاب در خود دارد که هر قسمت آن جای گفت و گو و بررسی فراوان دارد.

وی گفت: اگر کسی دغدغه نظام و انقلاب اسلامی را داشته باشد، کافی است که این مطالب را نصب العین خود قرار داده و طبق آن عمل کند، اگر همه مردم و مسئولین احساس مسئولیت کنند و به آن عمل کنند، انقلاب به آرمان بزرگ خود که ایجاد تمدن اسلامی است، می رسد و آمادگی لازم جهت ظهور امام زمان ارواحنافداه را خواهد داشت.

امام جمعه مرکز شهرستان برخوار تصریح کرد: یکی از بندهای این بیانیه مربوط به شعارهای جهانی این انقلاب است که کهنه شدنی نیست و تاریخ مصرف ندارد و برای تمامی قرون و اعصار بوده و مطابق فطرت انسان است.

 وی اظهار کرد: آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیت و برادری شعارهای اساسی این انقلاب و نظام است که تمامی انسانها در تمامی اعصار به آن نیازمند هستند و هیچ وقت کهنه نمی شوند و  اگر در هر جامعه ای به این شعارها جامعه عمل پوشیده شود و به آن عمل شود، آن جامعه ذلیل و خوار و وابسته و به دور از معنویت نخواهد بود و پله های ترقی را طی می کند، در آن جامعه امنیت، آرامش و پیشرفت خواهد بود، همانطور که الآن ما به جامعه خود نگاه می کنیم، در طول چهل سال گذشته از انقلاب شعارها همین بوده است و با اینکه مشکلات عدیده ای داریم و تقریباً فاصله زیادی تا تحقق این شعارها داریم ولی به همین اندازه هم که عمل شده است باعث پیشرفت کشور شده است و تأثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام محمود آبادی تصریح کرد: نظام های لیبرالی، سرمایه داری و کمونیستی، هیچ کدام ماندگار نبوده اند، چون مطابق میل و فطرت انسانها نبوده اند و  به همین جهت بعد از گذشت چندین سال، تاریخ مصرف آنها تمام می شود و به تاریخ می پیوندند ولی نظام اسلامی چون طبق مبانی الهی، فطری است ماندگار خواهد بود و امیدواریم بتوانیم به این بیانیه عمل کنیم و مسیر سعادت را طی کنیم.

وی با گرامیداشت  سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن گفت:  اگر مردم در زندگی، فاطمه را الگوی خود قرار دهند، زندگی برایمان لذّت بخش خواهد بود و اگر مشکلات در زندگی داریم و از زندگی لذت نمی بریم، چون از سبک زندگی فاطمی، فاصله گرفته ایم، اگر آن طور که حضرت فاطمه سلام الله علیها زندگی کرد ما هم زندگی کنیم هیچ وقت از زندگی گلایه نخواهیم کرد و ناراضی نخواهیم بود و حتی سختی های زندگی لذت بخش خواهد بود و امیدواریم بتوانیم مثل زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها زندگی کنیم.

امام جمعه دولت آباد با تسلیت درگذشت آیت الله محمد مؤمن عضو خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: این عالم بزرگوار منشأ خدمات فراوانی به نظام اسلامی بودند و تا پایان عمر از نظام اسلامی حمایت کردند و انشالله با حضرت زهرا سلام الله علیها ماجور می شود.

خطیبب جمعه دولت آباد در پایان از  کمک های مردمی برای ساخت طرح توسعه مسجد جامع قدردانی کرد و افزود: کمک های جمع آوری شده؛ جوابگوی ساخت مسجد نمی باشد و مردم مؤمن و متدیّن شهرستان بیش از پیش به این امر خیر که معامله ای با خدا و ذخیره ای برای قبر و قیامت است کمک کنند و از افرادی که توان مالی دارند خواستند، برای این امر خیر به هیئت امناء مسجد جامع دولت آباد و یا دفتر امام جمعه دولت آباد مراجعه کنند.

کد خبر 368419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.