نصب "کیو آر کد" بر روی ۶ هزار دستگاه تاکسی مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: باید برای داشتن شهرهای پاک، کم کربن و انسان‌محور که شعارهای اصلی شهرهای توسعه یافته است، تلاش کنیم.

سید مهدی علوی مقدم در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهارکرد: شهرهای پاک، کم کربن و انسان محور بر دو محور استوار است؛ یکی توسعه حمل ونقل عمومی انسان محور مثل مترو و دوچرخه و دیگری ایجاد محدودیت برای تردد حمل ونقل شخصی است.

وی افزود: در حال حاضر حجم ورود خودروها به خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر بیش از حجم شبکه معابر است، البته برای تقویت شبکه معابر اقدامات زیادی انجام شده، اما همچنان تا ایده آل‌ها فاصله داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: در دنیا شهرهایی که موفق شده اند به سمت ایده‌آل ها حرکت کنند، به موازات توسعه، محدودیت های جدی را برای تردد ناوگان شخصی با ایجاد طرح های ترافیکی در مرکز شهرها و افزایش هزینه های تردد لحاظ کرده اند، بنابراین در شهرهای ما نیز باید شرایطی ایجاد شود که مردم کمتر از خوردوهای شخصی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه تاکسیرانی های کشور نیز در سال‌های اخیر با فعالیت استارتاپ‌ها دچار مسایل زیادی شده است، گفت: خوشبختانه در مشهد نرم افزار"کیو آر کد" که قابلیت پرداخت کرایه از طریق گوشی تلفن همراه را به شهروندان می‌دهد، بر روی شش هزار دستگاه تاکسی نصب شده است.

علوی اظهار  امیدواری کرد که تا اوایل سال آینده تمام ناوگان تاکسیرانی مشهد مجهز به این سامانه شود تا با الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی‌ها خواسته شهروندان در این راستا پاسخ داده شود.

کد خبر 368405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.