دولت برای شهرداری‌ها درآمد پایدار تعریف کند

شهردار پیشوا گفت: دولت نباید نسبت به موضوع مهم درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بی‌تفاوت باشد و با استفاده از تجارب بسیاری از کشورها، برای شهرداری‌ها درآمد پایدار تعریف کند.

حکمت امیری در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در میکسون ایمنا، اظهارکرد: امروزه یکی از مسائل اساسی در شهرداری‌ها، موضوع درآمدهای پایدار است، زیرا ناپایداری درآمدها باعث شده بسیاری از شهرداری‌ها به سوی فروش تراکم بروند.

وی افزود: اگر دولت برای شهرداری‌ها درآمد پایدار تعریف کند، تنها دغدغه مدیریت شهری به جای پرداخت حقوق، عمران و آبادانی شهرها خواهد بود.

شهردار پیشوا تاکید کرد: شهرداری‌ها باید برای رفع نیازهای شهروندان تلاش کنند، البته نوع نیازهای شهروندان با توجه به پیشرفت و توسعه یافتگی شهرها، نسبت به قبل متفاوت شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شهرداری‌ها برای احیاء ارتقاء کیفیت فضاهای شهری و کیفیت زندگی شهروندان بسیار حائز اهمیت است، افزود: شهری ایده‌آل است که آیتمهای اساسی از جمله مسکن خوب، فضایی خوب برای تردد پیاده شهروندان و اوقات فراغت آنها را مورد توجه قرار دهد، در واقع اگر مشکل مسکن و ترافیک را رفع و سرزندگی شهرها را افزایش دهیم، زیرساخت‌های یک شهر ایده‌آل را فراهم کرده‌ایم.

امیری ادامه داد: برای زیست‌پذیر شدن شهرها باید نیازهای مردم را احصاء و با توجه به مسائل زیست محیطی موجود، رفع کم آبی و استفاده هر چه بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیر، شهر را زیست‌پذیر کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه ترافیک گلوی بسیاری از شهرها را می‌فشارد، گفت: ترافیک، شهرها را از زیست پذیری دور کرده، از این رو باید با افزایش مسیرهای پیاده محور، برای داشتن شهری انسان محور گام برداشت.

شهردار پیشوا گفت: در حال حاضر بسیاری از شهرها ورودی‌های نابسامان دارند، سیمای شهرها مخدوش است، البته با رویکرد علمی به شهر می توان به یک شهر زیست پذیر دست یافت.

وی تاکید کرد: اگر نگرش سیستمی به شهر نداشته باشیم، شهرداری‌ها دچار اختلال می‌شوند، بنابراین با نگاه سیستمی می توان مولفه‌های لازم برای رسیدن به شهر ایده آل را ارتقاء داد.

کد خبر 368402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.