رزمایش دریایی «ولایت۹۷» با رژه یگان‌های نداجا آغاز شد

رزمایش بزرگ دریایی «ولایت ۹۷» با رژه یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش آغاز شد.

به گزارش ایمنا ، به نقل از وب سایت پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان «ولایت۹۷»، با رمز مقدس یا زهرا(س) به مدت ۳ روز از صبح امروز با انجام رژه دریایی انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان های پروازی این نیرو در دریای عمان آغاز شد.

در این مراسم بیش از یکصد فروند از یگان های نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریایی‌های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناو «خارک» حضور داشتند.

رزمایش بزرگ «ولایت۹۷» در گستره ای به وسعت بیش از دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) اجرا شده و طی آن ضمن اجرای سناریوهای تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی و به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، برخی از مهمترین سامانه های رزمی از جمله موشک های کروز دریایی، اژدر و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی و یگان های پروازی مورد تست و آزمایش قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش، ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان و ناوشکن بایندر نیز که هم اکنون در ماموریت برون مرزی خود به سر می‌برند، بخشی از سناریوی رزمایش «ولایت۹۷» را جرا خواهند کرد.

یگان های حاضر در این ناوگروه که هم اکنون در اقیانوس هند حضور دارند، ضمن اشراف اطلاعاتی و رصد شناورهای بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آبهای سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات های مقابله در اختیار دیگر یگان های حاضر در رزمایش قرار می دهند.

کد خبر 368401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.