معیارهای زیست پذیری در شهرهای کم جمعیت به واقعیت نزدیک‌تر است

شهردار سی‌سخت گفت: هرچه شهرها کم‌جمعیت‌تر باشند و دارای وسعت، دور از فقر باشند و بهره‌مند از موهبت‌های طبیعی، برقراری معیارهای زیست‌پذیری در آنها به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

علی محمدحسینی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در میکسون خبرگزاری ایمنا اظهارکرد: معیارهای یک شهر زیست‌پذیر ثبات و امنیت، بهداشت و سلامت، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و یادگیری وساختارهای زیربنایی است.

وی با بیان اینکه در یک شهر زیست‌پذیر، اصول اجتماعی به اندازه اصول طراحی دارای اهمیت‌ است، افزود: اصول طراحی، تغییر و دگرگونی در شهرها بنا بر سیاست‌های نوین مدیریت شهری و شهرسازی اجتناب‌ناپذیر است.

شهردار سی‌سخت تصریح کرد: از مهمترین شاخصه‌های یک شهر ایده‌آل، مشارکت مؤثر مردم در حوزه امور مختلف شهر است و این مشارکت از سرمایه‌های عظیم شهرداری به شمار می‌رود.

وی اظهارکرد: شهروندان در زیست پذیر شدن شهرها بسیار تاثیرگذار هستند، بی‌شک هر چه مشارکت شهروندان پر رنگ باشد، بار مسئولیت شهرداری و مجموعه مدیریت شهری برای تحقق شهر زیست پذیر کمتر می‌شود.

محمدحسینی با بیان اینکه برای رسیدن به شهر ایده آل باید آموزش را از مقطع مهد کودک و دبستان آغاز کرد، افزود: باید کودکان با هدف و چرایی تلاش برای دست یابی به شهر ایده‌آل آشنا شوند.

وی تاکید کرد: یک شهر ایده‌آل باید از آلودگیهای آب و هوا، آلودگیهای صوتی و زیستمحیطی دور بوده و آرامش بر آن حکمفرما باشد.

شهردار سی سخت با بیان اینکه رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی، وجود سرانه فضای سبز بالا، آرامش شهری، زیبایی معابر از جمله ویژگی‌های شهر ایده آل است، گفت: برای رسیدن به شهر ایده آل باید از راهکارهای اندیشمندان حوزه‌های شهری و دانشگاهیان استفاده کرد.

کد خبر 368396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    0 0
    سلام ضمن تقدیر از دوست عزیز و شهردار پرتلاش شهر خوبمان سی سخت که نظرهای خوب و مفیدی دارند. شهر سی سخت از نظر گردشگری دارای جاذبه های بسیار خوب و مردم آن هم مهمان پذیر و خونگرم هستند وسالانه شاهد خیل عظیمی از مردم ایران و کشور های همجوار در این شهر و شهرستان هستیم.اما باید به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان و مردم باشیم لذا ایجاد کارخانه های آب معدنی و چند کارخانه که از لحاظ آلودگی به شهر و منطقه آسیب جدی نرساند مهم است. هم دولت هم مردم شهر و سرمایه گذار های داخلی مورد اعتماد مردم و مسولین.نیاز به دانشگاه و حوزه علمیه برادران هم هست. باید از هر لحاظ شهری فرهنگی داشته باشیم . ان شاءالله