افخمی: اصفهان می‌تواند قطب سینمایی کشور شود

بهروز افخمی در نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان گفت: حتی فیلمسازان دیگر شهرها نیز می‌توانند در اصفهان کار کنند و بسیاری از فیلم‌هایی که در تهران ساخته می‌شود را می‌توان در اصفهان ساخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز افخمی کارگردان و فیلم نامه نویس مطرح سینما که در کارنامه خود فیلم‌هایی چون عروس، شوکران و گاوخونی را دارد، عصر پنجشنبه _۲ بهمن‌ ماه_ در پردیس سینمایی سیتی سنتر حاضر شد تا مهمان نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان باشد و در نشست "سینمای صنعتی ایران، فرصت‌ها و چالش‌ها" حضور یابد.
این کارگردان مطرح سینمای ایران در حاشیه این نشست و در گفت و گو با رسانه‌ها در پاسخ به این سوال که آیا این نمایشگاه می‌تواند روزی به یک نمایشگاه ملی و بین المللی تبدیل شود گفت: مانند فردی که سیتی سنتر را ساخته، فیلمسازان و فعالان اصفهانی باید به فکر ساخت چیزهای بزرگ باشند تا روزی به این مهم برسند.
افخمی با اشاره به نیازهای صنعت سینمای اصفهان اظهار کرد: به طور کلی و به صورت تجربی برای تبدیل سینمای اصفهان به یک صنعت، به افراد کارآفرین و حمایت‌ ایشان نیاز است. همچنین برخی زیرساخت‌ های مالی و وجود شرکت های وام دهنده در کنار زیر ساخت‌های تولیدی و نیروی انسانی نیز باید در اختیار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه "اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به قطب سینمایی کشور را دارد" خاطرنشان کرد: حتی فیلمسازان دیگر شهرها نیز می‌توانند در اصفهان کار کنند و بسیاری از فیلم‌هایی که در تهران ساخته می‌شود را می‌توان در اصفهان ساخت. همانطور که در آمریکا دو قطب گردشگری یعنی لس‌آنجلس و نیویورک وجود دارد و در لس‌آنجس رونق فیلمسازی و تعداد آثار بیشتر است، اصفهان نیز این ظرفیت را دارد که به قطب دوم سینمای ایران تبدیل شود. از هر کشور که اقتصاد و زیر ساخت قوی دارد انتظار می‌رود بیشتر از یک قطب فیلمسازی داشته باشد، برای دومین قطب فیلمسازی در ایران اصفهان مکان مناسبی است.
افخمی ورود فیلمسازان خارجی به ایران را برای سینمای کشور مفید دانست و گفت: یکی از راه‌هایی که ایران در منطقه بتواند ظریب نفوذ خود در حوزه فرهنگ را افزایش دهد این است که فیلمسازان خارجی مانند عرب زبان‌ها به ایران بیایند و فیلم بسازند. ایرادی ندارد که فیلمسازانی از کشورها فارسی زبان و غیرفارسی زبان منطقه جذب شوند، به هرحال این فیلمسازان داستان‌ها و حرف‌های تازه‌ای دارند. 
وی با اشاره به حمایت‌های شهرداری اصفهان در برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان تاکید کرد: حمایت نهادهایی مانند شهرداری و شورای شهر بسیار مثبت است، اصلا وظیفه دولت این است که این حمایت‌ها را داشته باشد. دولت هزینه‌ای که باید در مدارس سینمایی و آموزش سینما می‌کرد، باید در این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها انجام دهد تا خلاء ناشی از عدم وجود آموزش سینمایی را جبران کند.
افخمی نمایشگاه‌ها را محلی برای ارتباط بیشتر بین بخش‌های مختلف صنعت سینما دانست و در پایان افزود: فیلمسازها باید تاسیسات جدیدی برپا کنند، همچنین شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های سینمایی باید همدیگر را ببیند و باهم ارتباط برقرار کنند. برقراری این ارتباط در فضایی مانند نمایشگاه به یک حمایت دولتی نیاز دارد تا بهتر انجام شود.

کد خبر 368392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.