۴۵ درصد ناوگان تاکسیرانی کشور فرسوده است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: درحال حاضر بالغ بر ۱۵۴ هزار دستگاه خودرو معادل ۴۵ درصد ناوگان تاکسیرانی به سن فرسودگی رسیده است و امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات تولید این موضوع را رفع کنیم.

مرتضی ضامنی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در غرفه ایمنا  با بیان اینکه حمل و نقل پویا میتواند یکی از شاخصه های اصلی شهر ایده آل باشد، اظهارکرد: در تمام کشورهای دنیا حمل و نقل عمومی در حوزه مدیریت شهری به عنوان خدمتی مهم مورد توجه است که میتواند در معرفی یک شهر به عنوان شهر پیشرو مطرح شود.

وی تصریح کرد:  فرسودگی ناوگان در حوزه حمل و نقل عمومی موضوعی است که بخش تاکسیرانی و اتوبوسرانی از آن رنج می‌برد و چالشیبزرگ و جدی را در حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور  با اشاره به نوسازی این ناوگان ادامه داد: از سال ۹۵ در حوزه تاکسیرانی فرایند نوسازی را آغاز کرده ایم و تا امروز ۶۵ هزار تاکسی نوسازی شده است، اما از ابتدای سال جاری باتوجه به مشکلاتی که در حوزه تولید اتفاق افتاد عملاً فرایند نوسازی با کندی مواجه شد.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر بالغ بر ۱۵۴ هزار دستگاه تاکسی معادل ۴۵ درصد ناوگان موجود به سن فرسودگی رسیده است که امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات تولید این موضوع را رفع کنیم.

ضامنی با اشاره به مشکلات ناوگان اتوبوسرانی گفت: متاسفانه تحریمهایی که بر کشور اعمال شد در حوزه اتوبوسرانی نیز همین مشکلات را به وجود آورد چرا که با بالارفتن قیمتها شهرداریها قادر به تأمین بودجه نوسازی نبوده و نیستند البته دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند تا امکان نوسازی برای شهرداریها فراهم شود.

وی گفت: طرح نوسازی طرح یک بعدی نیست و یک طرح فراسازمانی است چرا که خودروساز باید خودرو تولید کند و نظام بانکی تسهیلات مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهد تا اتحادیه تاکسیرانی نیز بتواند به وعدههای خود جامع عمل بپوشاند.

کد خبر 368387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.