نمایشگاه صنعت سینما نباید تنها به کمیت بپردازد

یکی از طراحان و کارگردانان تئاتر اصفهان با بیان اینکه از هفت هنری که در اصفهان وجود دارد سینما ضعیف ترین آن است، گفت: برگزرای نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان حرکت بزرگی است که نباید آن را محکوم کرد اما نباید فقط به کمیت پرداخت بلکه کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

احسان جانمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان که برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد هم جای تقدیر و تعریف و هم جای نقد دارد. از قدیم گفته اند هر چیزی که اول است جای خطای بیشتری نسبت به بقیه دارد اما همین که در اصفهان جریانی به نام نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان به راه افتاده و بسیاری از علاقمندان و فعالان هنر را درگیر خود کرده است جای تقدیر دارد، خوشحالم که چنین شور و شوق و چنین جریانی وجود دارد و فکر می کنم اصفهان لیاقت خیلی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه چنین حرکت بزرگی را نباید محکوم کرد اما نباید فقط به کمیت پرداخت بلکه کیفیت اهمیت بیشتری دارد، افزود: ما در بخش آزمون بازیگری این نمایشگاه به عنوان داور حضور داشتیم و با دیدن بازی ها متوجه یک نکته شدیم که چقدر عطش و علاقه و استعداد در زمینۀ بازیگری وجود دارد که البته برخی آموزش صحیحی ندیده بودند اما پُر از پتانسیل و انرژی بودند و بازی برخی نیز آنقدر خوب بود که ما را به تعجب واداشت که این چنین پتانسیل هایی در جوانان خوب اصفهانی وجود دارد.

این کارگردان تئاتر با طرح این پرسش که در سال گذشته و در اصفهان چند فیلم سینمایی ساخته شد و این شهر چند سینماگر داشته است، گفت: تعداد فیلم های سینمایی که در اصفهان ساخته می شود از تعداد انگشتان یک دست کمتر بوده است، فیلم های ممتاز که خیلی اندک بوده اند و بیشتر هم یا فیلم های تلویزیونی هستند و یا فیلم های کوتاه و یا فیلم هایی بوده اند که حتی سازندگان آن ها نیز نمی توانند به خوبی از فیلم های خود دفاع کنند.

جانمی تصریح کرد: به نظر من از هفت هنری که در اصفهان وجود دارد سینما ضعیف ترین آن است و شاید تئاتر اصفهان خیلی قوی تر از سینمای آن است. درحالی که اصفهان می تواند در سینما هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: صادقانه باید گفت که اصفهان سینماگران خوبی دارد که البته هیچ یک ساکن اصفهان نیستد، سینماگران بزرگی که در اصفهان زاده شده اند اما لزوما خود را دیگر اصفهانی نمی دانند چرا که در آثارشان هم نمی توان اصفهان را دید البته من نمی گویم باید سینمای بومی داشته باشیم اما به این تاکید می کنم که چقدر به هنر سینما بها می دهیم. بزرگ ترین سینماگر کشور اهل استان اصفهان ولی چقدر به سینمای اصفهان کمک می کند؟! من فکر می کنم که سینماگران اصفهان نیاز به تحول جدید دارند، باید از توهم بیرون بیایند و اجازه دهند هم دانش بیشتری کسب کنند و هم اهل عمل کردن باشند.

کد خبر 368364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.