سینما، مهم‌ترین چالش سینمای اصفهان است

یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه در اصفهان هنوز معنی سینما و فرهنگ سینما به خوبی شناخته نشده است، گفت: امیدوارم نمایشگاه صنعت سینما به اشاعۀ فرهنگ سینمایی بپردازد.

امید نیاز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تداوم داشته باشد؛ باید به خاطر داشته باشیم هنر بخشی از صنعت سینما است و انسان برای خلق هنر باید چیزهایی بداند و چیزهایی را به‌وجود آورد.

وی با اشاره به چالش سینما در اصفهان و با طرح این پرسش که معنی سینما چیست، ادامه داد: ابتدا باید پرسید آیا در ایران و اصفهان سینما وجود دارد و اگر هست سینمای اصفهان چیست؟ باید گفت فرهنگ سینمایی به مفهوم جهانی هنوز جای خود را در اصفهان پیدا نکرده است البته شاید فیلم کوتاه در اصفهان تولید شود اما تولید فیلم‌های سینمایی با مدیوم سینما و با استانداردهای سینمایی خیلی کم در اصفهان اتفاق افتاده است.

این کارگردان تئاتر اصفهان گفت: در اصفهان هنوز معنای سینما و فرهنگ سینما به خوبی شناخته نشده است؛ معنی سینما با کار تصویر و تلویزیون متفاوت است؛ مدیوم تلویزیون با سینما فرق دارد، ریتم، دکوپاژ، تدوین، قاب‌بندی‌ها، دیالوگ‌ها و همه موارد آن با سینما متفاوت است؛ بنابراین مهم‌ترین چالش سینما در اصفهان یا سینمای اصفهان، خودِ سینما است؛ آیا ما در اصفهان سینما داریم!؟

وی افزود: اگر بخواهیم به صورت زیرساختی عمل کنیم بیش از اینکه در این نمایشگاه به دنبال سرمایه‌گذار برای تولید فیلم باشیم باید در ابتدا معنای سینما را یاد بگیریم؛ اینکه به دنبال سرمایه‌گذار باشیم و چند فیلم هم تهیه شود دردی را دوا نمی‌کند؛ در اصفهان هنوز فرهنگ سینمایی راه نیفتاده است؛ ای کاش این نمایشگاه به اشاعۀ فرهنگ سینمایی بپردازد.

کد خبر 368349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.