برداشت‌های سلیقه‌ای به فرهنگ آسیب می‌زند

شهرضا - معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرضا گفت: برداشت‌های سلیقه‌ای و کارشناسی نشده به فرهنگ جامعه آسیب می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین داراب امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی می‌تواند به همه نیازهای فرهنگی جامعه پاسخ دهد و کشور را در همه زمینه‌ها از فرهنگ بیگانه بی‌نیاز کند، اما لازم است ابعاد مختلف فرهنگ خودی با حضور کارشناسان متعهد شناخته و معرفی شود.

وی تأکید کرد: برداشت‌های سلیقه‌ای و خودسرانه و غیرکارشناسی به فرهنگ جامعه آسیب می‌زند و باعث بی‌میلی نسل جوان آن می‌شود، بازخورد فعالیت‌های فرهنگی در طول زمان مشخص می‌شود، بنابراین باید بدانیم چه چیزی به عنوان اصالت فرهنگی معرفی می‌شود تا در آینده بازدهی مناسب داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرضا با بیان اینکه ابعاد مختلف فرهنگی این شهرستان به درستی شناسایی نشده است، یادآور شد: ارزش‌های فرهنگی مردم این منطقه مبتنی بر باورهای دینی و مذهبی و علاقه به تمامیت ارضی کشور ایجاد شده است، اما باید این ارزش‌ها به نسل جوان و نوجوان جامعه نیز شناسانده شود.

داراب با تأکید بر اهمیت برقراری ارتباط مؤثر با جوانان، خاطرنشان کرد: بی‌میلی نسل جوان در بعضی زمینه‌ها به دلیل عدم معرفی درست و آموزش ناقص بوده است، در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند با تهاجم فرهنگی گسترده، ارزش‌های دینی و انقلابی را خدشه‌دار کنند، باید با تکیه بر مبانی صحیح فرهنگ ایرانی اسلامی، از ارزش‌ها دفاع کنیم.

وی تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای از ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه ایجاد شد و جوانان بسیاری برای پاسداری از این ارزش‌ها که مبتنی بر عقاید مذهبی و باروهای ایمانی بود، ایثارگری کردند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرضا اضافه کرد: اگر نواقصی در بخش‌های مختلف فرهنگی وجود دارد، باید شناسایی و مطرح شود، اما باید راهکار رفع این معضلات نیز مطرح و از اتخاذ رویکرد یکسویه و انتقاد بی‌هدف با مغرضانه خودداری شود.

داراب گفت: برقراری پیوند میان نسل‌ها و جلوگیری از افزایش اختلافات بین والدین و فرزندان از مهمترین رسالت‌های دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور است، زیرا نهاد خانواده نخستین و مهمترین نهاد اجتماعی در انتقال فرهنگ سازنده گذشته به نسل‌های جوان و نوجوان است.

کد خبر 368333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.