معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرها دیگر نمی‌توانند از طریق شهرفروشی به حیات خود ادامه دهند گفت: مزیت نسبی اصفهان هنر آن است و به طور طبیعی مدیریت شهری و شورای شهر باید انگشت تأکید خود را بر روی آن بگذارد.

محمد عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای رفتن به سمت شهر فرهنگی که یک ضرورت اصلی است باید که نگرش ما به توسعه، توسعۀ پایدار باشد؛ با توجه به اینکه شاخص پایداری به معنای انطباق توسعه با ظرفیت‌های زیست بومی است، بر همین اساس به منظور اینکه در شهر فرهنگی اقتصاد بالنده داشته باشیم شاخصه‌هایی داریم که با اعمال آن‌ها باید به مفهوم اقتصاد پایدار برسیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از وجوه اصلی اقتصاد پایدار، اقتصاد فرهنگ و هنر است ادامه داد: باید بتوانیم بازار اولیه هنر را به بازار ثانویه متصل کنیم؛ به این معنا که بتوانیم چرخه ارزشی ایجاد کرده تا افرادی که در حوزه‌های گوناگون هنری فعال هستند بتوانند تولیدات و آثار خود را به بازارهایی که مشتریان این کالاهای هویتی هستند ارائه کنند.

وی گفت: یکی از ضرورت‌های دیگر که این الزام را برای ما حیاتی می‌کند این است که در شهر فرهنگی، خلاقیت فرهنگی صورت دهیم که یکی از موضوعات آن اقتصاد پایدار با تأکید بر اقتصاد هنر است.

عیدی با بیان اینکه ورود شهرداری و شواری شهر در برگزاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان امری کاملا بدیهی است چرا که شهرها دیگر نمی‌توانند از طریق شهرفروشی به حیات خود ادامه دهند تصریح کرد: مزیت نسبی اصفهان هنر آن است، طبیعتا مدیریت شهری و شورای شهر باید انگشت تأکید خود را بر روی این مزیت نسبی بگذارد که البته این موضوع برای اصفهان مزیتی مطلق است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با برگزاری این نمایشگاه، نگاه ما به سمتی رفت که تسهیل‌گر فعالان حوزه سینما باشیم و متولی امر نباشیم و در حقیقت نگاه تسهیل‌گرانه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شعار ما مشارکت‌جویی است خاطرنشان کرد: حوزه‌های مدنی فعال در بدنه سینما را از بدو تصمیم‌گیری تا حیطه اجرا در این حوزه مشارکت می‌دهیم؛ با توجه به این شعار، حوزه‌های مدنی و حوزه‌هایی که متکلف به حق حوزه هنر سینما هستند گامی فراتر گذاشته‌اند و شهرداری نیز به همان میزان فضا را باز کند تا آن‌ها بتوانند در عرصه کنش اجتماعی فعالیت بیشتری انجام دهند.

کد خبر 368320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.