حقوق شهروندان در شهر ایده آل پایمال نمی‌شود

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: یک شهر هوشمند، شهری ایده‌آل است چرا که در آن برای رفع مشکلات ترافیکی، حمل ونقل، برنامه‌ریزی شهری و موارد دیگر برنامه‌ریزی شده و حقوق شهروندان پایمال نمی‌شود.

حجت الله غلامی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به ویژگی شهرهای زیست‌پذیر، اظهارکرد: شهری که برای انسان ساخته می‌شود باید انسان محور باشد، اما متاسفانه امروزه به سمت شهرهای خودرو محور حرکت کرده‌ایم و در برخی از شهرها به جای اینکه تمام تلاش برای رفع مشکلات شهروندان باشد، برای رفع معضلات تردد خودروها چاره‌اندیشی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با ابراز نگرانی از اینکه امروزه بسیاری از شهرها به انباری برای کالایی به نام انسان تبدیل شده است، تصریح کرد: در شهر ایده‌آل باید انسان‌ها امکان تردد آسان و تنفس هوای پاک را داشته باشند.

غلامی ادامه داد: خوشبختانه در بخش فضاهای شهری اصفهان اقدامات خوبی انجام شده، اما اگر آلایندگی‌های ناشی از صنعت را نداشت و آب در بستر زاینده رود از پایاب تا تالاب جاری بود، می‌توانستیم اعلام کنیم اصفهان به سمت شهری زیست‌پذیر برای انسان حرکت کرده است؛ اگر میزان آلایندگی صنایع را کاهش داده و از ایجاد صنایع آب بر و آلاینده جلوگیری شود، آن زمان می‌توان گفت شهری زیست‌پذیر داریم.

وی اظهارکرد: متأسفانه امروزه در شهرها دچار مشکلات ترافیکی عدیده‌ای هستیم و آلودگی هوا در بخش‌های مختلف صنعت و حمل و نقل به دلیل وجود انواع گازها، نفس کشیدن را برای شهروندان سخت کرده است.

کد خبر 368305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.