برند شهری اصفهان در مسیر چشم‌انداز ۱۴۰۴ قرار دارد

عضو اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا گفت: یکی از دلایلی که برند شهری اصفهان در زیر مجموعه برند ملی کشور شکل گرفته، چشم انداز ۱۴۰۴ است؛ هرچند با این چشم‌انداز فاصله داریم اما در مسیر آن هستیم.

محمد شیرکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اینکه چقدر احتمال دارد که همه موارد ذکر شده در چشم انداز ۱۴۰۴ درباره گردشگری و برند شهری محقق شود اظهار کرد: به قول معروف "هیج چیز غیرممکن نیست" اما با توجه به این مسئله که‌ دستیابی به اهداف مورد نظر در حوزه گردشگری و برند شهری بسیار سخت است اینکه در واقعیت چه اتفاقی بیفتد را نمی‌شود پیش‌بینی کرد.

این کارشناس گردشگری گفت: اولین شهری که در آن هویت شهری ترسیم می‌شود اصفهان است اما کیفیت آن، موضوعی است که باید جداگانه درباره آن بحث شود.

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌هایی برای برند ملی ایران به واسطه برند شهری شکل گرفته برای اصفهان در دست تدوین است. اصفهان پایلوت اجرای آن است اما کیفیت اجرای این پروژه جای بحث دارد.

شیرکوند درباره تاثیر هویت و برند شهری در توسعه پایدار گفت: بی شک یکی از اهداف برندسازی و هویت سازی شهری توسعه پایدار است. باید دید که در حوزه عمل، پروژه برند شهری نوشته شده چگونه اجرا می شود زیرا میزان ارزآوری این طرح بستگی به کیفیت اجرا دارد.

شیرکوند ادامه داد: اگر اصفهان در مسیر مشخص شده و تحت نظارت نهادهای بین المللی مرتبط با این حوزه عمل کند، می توان پیش‌بینی کرد که در آینده اقتصاد اصفهان نسبت به شهرهای فاقد هویت و برند شهری ۵۰ درصد بالاتر باشد.

وی همچنین در مورد نقش تکنولوژی در برند و هویت شهری اظهار کرد: در مورد نقش تکنولوژی در برند و هویت شهری باید به دو مسئله اشاره کرد؛ اول نقش تکنولوژی در زیرساخت‌ها مانند هوشمندسازی هتل‌ها است، دیگری استفاده از تکنولوژی در ساختارهای نرم افزاری برای تسهیل روند گردشگرپذیری یک شهر است.

این کارشناس مسائل گردشگری اضافه کرد: این واقعیت در روند هویت و برند شهری باید پذیرفته شود که برای هر کدام از این دو موضوع چقدر و چگونه حاضریم بهایش بپردازیم.

شیرکوند ادامه داد: اگر وضعیت تکنولوژی اصفهان را در جامعه ایران در نظر بگیریم جزو شهرهایی است که تکنولوژی بالایی دارد اما در مقیاس بین المللی با دیگر شهرهای فعال در این زمینه فاصله زیادی دارد.

کد خبر 368296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.