لزوم لایروبی رودخانه‌ها و پایش سیل‌بندها/تصویب یک قانون پس از دو سال

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر توجه به لایروبی‌ رودخانه‌ها گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا اردیبهشت ماه بارش‌های خوبی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل نجار در نشست معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها و شهرداران سراسر کشور در بندرعباس با بیان اینکه خوشبختانه قانون دائمی شدن مدیریت بحران پس از ۴۵ ماه به تصویب رسید، اظهار کرد: اگر بتوانیم این قانون را به خوبی ابلاغ و اجرا کنیم شرایط خوبی را در مدیریت بحران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مقرر شد به میزان ۳۰ درصد از اعتبارات مدیریت بحران به صورت تنخواه در اختیار این سازمان قرار گیرد و بر این اساس اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: تعیین تکلیف برخی از شهرها از جمله تهران در حوزه مدیریت بحران مشخص و اعتبار مورد نیاز نیز تعیین شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در صورت سرپیچی از توصیه‌های مدیریت بحران اجازه برخورد قانونی با دستگاههای متخلف صادر شده است، گفت: ما نمی‌توانیم جلوی بسیاری از حوادث را بگیریم اما با دانش می توانیم میزان خسارات را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه پس از زلزله کرمانشاه نظارت در حوزه ساخت و ساز تشدید شد، ادامه داد: همچنین از  معاونان عمرانی و شهرداران می خواهیم نسبت به این امر توجه داشته باشند.

نجار با بیان اینکه مهمترین علت سیل‌های اخیر لایروبی نشدن رودخانهها به بهانه خشکسالی بوده است، افزود: این حوادث را در سد دز شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: لایروبی‌ رودخانهها مورد توجه باشد، پایش سیل بندها را نیز در دستور کار داشته باشید چرا که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا اردیبهشت ماه بارشهای خوبی پیش بینی شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه چهار آیتم در زمینه افزایش تصادفات ارزیابی شده است، تصریح کرد : کوهستانی و صاف بودن جاده‌ها در زمینه تصادفات باید مورد توجه قرار گیرد برای مثال  جادههای سمنان تردد حجم بالایی را دارد و باید به این امر توجه ویژه شود.

کد خبر 368265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.