۴۰ هزار پروژه‌ عمرانی در سال ۹۸ در دستور کار است

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۴۰ هزار پروژه عمرانی در سال آینده در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد تا کمکی برای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد زهرایی در نشست هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها و شهرداریهای سراسر کشور با بیان اینکه ۲۵۰ هزار نفر در قالب ۱۱ نیروی داوطلب بسیجی در بسیج سازندگی فعالیت دارند، اظهار کرد: این سرمایه انسانی متشکل از ۲۲ گروه تخصصی است که نه بسیج و نه دیگر نهادها نتوانسته‌اند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نهادهای واسط برای مردم و بسیج سازندگی وجود ندارد، اضافه کرد: این امر حلقه گمشده‌ای است که باید برطرف شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۰ هزار نوع محرومیت زدایی انجام شده است، ادامه داد: در ادغام جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی سعی در ارائه خدمات بهتر به مردم را داریم، ما باید با دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته باشیم و این امر یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی را انجام داده‌ایم، گفت: در این زمینه ۳۰ درصد از هزینه ۲۷۰ میلیارد تومانی را خیران پرداخت کردهاند.

زهرایی با بیان اینکه تاکنون بسیج سازندگی به صورت پراکنده ۱۲۰ گونه فعالیت را انجام داده است، افزود: ۴۰ هزار پروژه عمرانی در سال آینده در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد تا کمکی برای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای کشور باشد.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیج سازندگی نهاد اجرایی است، گفت: این نهاد می‌تواند در همه حوزهها ورود کند و منع قانونی برای فعالیت ندارد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و ماشین‌آلات در اختیار بسیج سازندگی ظرفیت خوبی برای توسعه کشور است، گفت: بسیج سازندگی همه پروژهها را با ۳۵ درصد از قیمت کارشناسی به بهره برداری می رساند.

کد خبر 368263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.