طرح‌های برتر مسابقه طراحی المان‌های سبز شهری در مناطق اصفهان اجرا می‌شود 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طرح های برتر مسابقه طراحی المان‌های سبز شهری از سوی شهرداری اصفهان در مناطق مختلف اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی المان‌های سبز شهری به منظور استقبال از نوروز ۹۸ با تأکید بر استفاده از گیاهان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ساخت و طراحی المان‌های نوروزی شهر اصفهان امسال زودتر از سال های گذشته و در آذرماه انجام شد که اجرای این مسابقه برای دریافت بهترین طرح ها در حوزه المان های فضای سبز بوده است.

وی با بیان اینکه فراخوان مسابقه در آذرماه ۹۷ از طریق سایت های ملی و دیگر راه‌های ارتباطی به جامعه مخاطب ارسال شد، ادامه داد: در همین راستا مکاتبه و ارسال پوستر برای دانشگاه های هنر، نجف آباد و خوراسگان، شرکت‌های دانش بنیان، نظام مهندسی ساختمان و نظام مهندسی کشاورزی و برای مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، معاونت ها و سازمان های وابسته انجام شد.

۷۰ طرح از متخصصان فضای سبز کشور به شهرداری اصفهان ارسال شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: به دلیل استقبال از فراخوان و درخواست های مکرر، مهلت ارسال آثار تا ۱۵ بهمن تمدید  و در نهایت ۷۰ طرح از متخصصان معماری، شهرسازی و فضای سبز شهرهای مختلف مثل شیراز، مشهد و اصفهان به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: سه طرح و سه ایده برتر از سوی داوران مسابقه انتخاب شد که نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرتضایی نژاد با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های ارسالی قابلیت اجرا در مناطق مختلف شهر را دارد، گفت: به مسئولان فضای سبز مناطق پیشنهاد داده‌ایم که از طرح های ارسالی متناسب با منطقه خود، برای توسعه فضای سبز در آستانه نوروز استفاده کنند.

وی اظهارکرد: به همین منظور نمایشگاهی در هفته جاری در کتابخانه مرکزی اصفهان برای ارائه طرح ها برگزار می‌شود. از مسئولان فضای سبز مناطق دعوت کرده ایم که در این نمایشگاه حضور یافته و با انتخاب طرح ها از آنها برای طراحی فضای سبز نوروز استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: نوآوری و خلاقیت، کانسپت، تناسب مقیاس با محیط، سازگاری فرهنگی و اقلیمی، نسبت حجم سبز به کل سازه، قابلیت استفاده مجدد، قابلیت اجرا، قابلیت نگهداری، هزینه ساخت و اجرا، رعایت ضوابط فراخوان و ... از جمله شاخص‌های ارزیابی داوران برای انتخاب آثار ارسالی بوده است.

کد خبر 368227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.