حرکت شنا، معیاری برای سنجش سلامت قلب مردان

یافته‌های جدید نشان می‎دهد مردانی که می‌توانند حرکت شنای بیشتری انجام دهند، کمتر از سایرین به بیماری‌های قلبی عروقی دچار می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد حرکت ورزشی شنا "pushups"، معیاری برای سنجش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در مردان محسوب می‌شود، به گونه‌ای که هر چه یک فرد حرکات شنای بیشتری انجام دهد، خطر ابتلا به امراض قلبی در او کمتر است.

به گزارش سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، هر سال ۱۷.۹ میلیون فرد به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (CVDs) جان خود را از دست می‌دهند که این میزان برابر با ۳۱ درصد مرگ و میرهای جهانی است. به گفته محققان بسیاری از فاکتورهای افزایش دهنده خطر ابتلا به امراض قلبی عروقی نظیر رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی، سیگار کشیدن و یا مصرف مکرر مشروبات الکلی قابل تغییر هستند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد مردانی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند و می‌توانند بیش از ۴۰ حرکت شنا انجام دهند، کمتر از سایرین به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند. به گفته جاستین یانگ، رهبر گروه تحقیق، توانایی مردان برای انجام حرکت ورزشی شنا، یک شیوه بدون هزینه برای ارزیابی خطر ابتلا به امراض قلبی محسوب می‌شود.

شنا حرکتی است که در تقویت عضلات سینه، شانه و پشت بازو تاثیر زیادی دارد. انجام این حرکت بر کار کرد قلب و عروق اثر می گذارد و باعث می‌شود قلب سریع‌تر کار کند و خون بیشتری درون بافت‌های عضلانی پمپاژ شود.

در این تحقیق داده‌های سلامت بیش از هزار مامور آتش نشانی مرد با میانگین سنی ۳۹.۶ سال و توه بدنی ۲۸.۷ در طول یک دوره ۱۰ ساله بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ ارزیابی شد. در ابتدا محققان توانایی افراد برای انجام تمرین شنا و حرکات ورزشی با تردمیل را بررسی کردند. سپس از آن‌ها خواستند به سوالات پزشکی پاسخ دهند.

در طول این ۱۰ سال، محققان بیماری قلب عروقی را در افراد ارزیابی کردند. نتایج تحقیقات نشان داد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروق در مردانی که قادر به انجام بیش از ۴۰ حرکت شنا بودند، ۹۶ درصد کمتر از افرادی بود که می‌توانستند ۱۰ حرکت شنا و یا کمتر انجام دهند.

کد خبر 368186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.