شناسایی استعدادها در همایش "۷۲ خط اشک"

مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در مجموعه‌های دانشگاه‌های آزاد و دولتی شعرای گمنامی وجود دارند. این قبیل همایش‌ها برای شناسایی این شاعران و استعدادها بسیار موثر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آیین اختتامیه هشتمین همایش ملی شعر هفتاد و دوخط اشک اظهار کرد:  متولی برگزاری این همایش نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است که با مشارکت مجموعه های مختلفی از جمله دفتر استانی نهاد مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: اهتمام رهبر معظم انقلاب به شعر آیینی از اهداف اصلی برگزاری این همایش است. در مجموعه‌های دانشگاه‌های آزاد و دولتی شعرای گمنامی وجود دارند. این قبیل همایش‌ها برای شناسایی این شاعران و استعدادها بسیار موثر است.

مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: غریب به صد اثر فاخر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که پس از تشکیل هیئت داوران که مجموعه ای از شعرای خوب کشور هستند این آثار را بررسی کردند و نهایتا ۹ اثر را به عنوان اثر شاخص در بخش های نیمایی، کلاسیک و ویژه انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در خصوص المان های داوران برای شعر های برتر با تاکید بر اینکه داوران از بهترین شاعران کشور هستند گفت: شاخص هایی که در شعر آیینی مدنظر رهبر انقلاب است از این المان ها بوده است. شاخص ها شامل نگاه معقول و منطقی به دین، پرهیز از برداشت های عامیانه و سطحی، پرهیز از مسائل جعلی و توهمی، اتصال حوادث صدر اسلام به اتفاقات روز، ظلم ستیزی هم‌چنین مبارزه با کفر و نفاق و فسق، پیروی عملی از خاندان رسالت، تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی و پرداختن به مبانی اخلاقی و سیاسی و فرهنگی و دینی است. امیدواریم ثمره این همایش شناساندن چهره های جدید شعر به دانشگاهیان بشود و انگیزه ای برای سایر استعداد ها در این راه باشند.

کد خبر 368159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.