توضیحات مطهری درباره نحوه اداره تذکرها در مجلس

نایب رییس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره نحوه اداره جلسات بررسی لایحه بودجه توسط هیات رییسه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، این توضیحات در جلسه عصر مجلس شورای اسلامیو بعد از تذکر سیدناصر موسوی لارگانی ارائه شد. این نماینده مجلس در تذکر خود گفت: زمانی که نمایندگان در حال صحبت هستند هیات رییسه میکروفن را روشن کرده و تذکر می دهد که وقت نماینده تمام شده این عمل باعث ایجاد هرج و مرج می شود.

نماینده مردم فلاورجان افزود: باید در هیات رئیسه یک نفر مسئول تذکر وقت به نمایندگان شود؛ اهمیت این مسئله زمانی دو چندان می‌شود که مردم از طریق رادیو در حال شنیدن مذاکرات نمایندگان هستند.

علی مطهری  که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی گفت: نیم ساعت قبل به برخی دوستان تذکر دادم که بدون اجازه پشت تریبون صحبت نکنند.

همچنین جهانبخش محبی نیا در تذکر شفاهی بیان کرد: چرا نوبت تذکر به برخی نمایندگان نمی‌رسد، اما برخی نمایندگان به هر طریقی می‌توانند چند بار اخطار یا تذکرشان را مطرح کنند؟ چه زمانی قرار است اداره جلسات مجلس سامان یابد؟

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده ۱۹۵ در صورتی که نمایندگان نسبت به آیین نامه داخلی مجلس  و طرحی که در حال بررسی است تذکر دارند می‌توانند تخلف را پیش از رای گیری و با استناد به ماده مربوطه تذکر دهند.

علی مطهری  که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر محبی‌نیا گفت: نرسیدن نوبت تذکر به نمایندگان امر طبیعی است وقتی ۲۵۰ نماینده در صحن مجلس حضور دارند و ۴۰ نماینده در نوبت تذکر قرار دارند هیات رییسه چگونه باید جلسه را اداره کند؟ آیا راهش غیر از این است که افرادی که در نوبت هستند از تذکر یا اخطار انصراف دهند تا نوبت به نفرات بعدی برسد؟ غیر از این چه راه حلی دارید؟ باید نوبت رعایت شود.

کد خبر 368151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.