نمایشگاه صنعت سینما با هدف استعدادپروری برگزار می‌شود

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان گفت: رویداد نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان فضایی جهت تعامل و ارتباط بین بدنه فیلم‌سازان و بدنه صنعتگران و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

سعید امامی دبیر نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه صنعت سینما با هدف شناسایی، استعدادپروری و شبکه‌سازی بین فعالان عرصه صنعت سینما  در اصفهان برگزار می شود. هدف اصلی این رودیداد توسعه صنعت سینمای ملی در جهانشهر اصفهان است.

وی ادامه داد: سال اول این رویداد به صورت استانی برگزار می شود و امید است از سال آتی در سطح ملی به اجرا در آید. یکی از برنامه های مهم و ارزشمند این رویداد ایجاد فضایی جهت تعامل و ارتباط بین بدنه فیلم‌سازان و بدنه صنعتگران و سرمایه گذاران است. بدین منظور برنامه های صبح نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۱۴ به «تور صنعت» اختصاص یافته و محیطی جهت تعامل و برگزاری جلسات B۲B برای تعامل بین فیلم‌سازان و سرمایه گذاران تدارک دیده شده است.

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در ادامه گفت: از سرمایه گذاران و صنعتگرانی که علاقمند به حضور و سرمایه‌گذاری در صنعت سینما هستند دعوت می شود در این رویداد حضور پیدا کرده و با زمینه های مختلف حضور سرمایه در این صنعت آشنا شوند.

وی پیرامون برگزاری این برنامه در مجموعه سیتی سنتر اظهار کرد: بین گزینه های مختلفی که برای مکان برگزاری رویداد در نظر گرفته شده بود، ارزیابی ها نشان دادکه بهترین گزینه مجموعه سیتی سنتر اصفهان است. دسترسی آسان، نبود ترافیک شهری، امکانات و تجهیزات، پارکینگ مناسب و کافی، خدمات دهی به روز و در خور بازدید کنندگان و شرکت کنندگان و زیرساخت مناسب برای برگزاری هم زمان نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن از عمده دلایل انتخاب این مجموعه برای برگزاری این رویداد بوده است. این مجموعه به عنوان یک مجموعه خصوصی به غیر از ایفای نقش جدی در گسترش فرهنگ در شهر اصفهان، در این برنامه نیز به عنوان حامی وارد شد ودر قبال تمام امکانات ارائه شده هیچ هزینه ای دریافت نکرد.

امامی به برگزاری تست بازیگری در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تست بازیگری نیز فرصتی برای استعدادیابی فراهم آورده است. تفاوت شیوه استعدادیابی نمایشگاه صنعت سینما با رویدادهای مشابه در آن است که برای منتخبین این برنامه و برگزیدگان آن زمینه ادامه مسیر هنری فراهم می آید و در ادامه راه از آنها حمایت شده و کار تنها به استعدادیابی و رها کردن آنها در اقیانوس هنر ختم نمی‌شود.

وی یادآور شد: کارگاه های تخصصی و کاربردی در خلال این نمایشگاه برگزار می شود. کارگاه اول با حضور علیرضا زرین‌دست با موضوع «فیلم برداری» چهارشنبه اول اسفند ساعت ۱۴ برپا می شود. کارگاه دوم با موضوع «تهیه و تولید فیلم» با حضور مجید برزگر و پدرام صدرایی روز پنجشنبه دوم اسفند ساعت ۱۴ برگزار می شود. علاوه بر این شرکت کنندگان و غرفه داران حاضر در نمایشگاه، رویدادها و کارگاه هایی را تدارک دیده اند که در مجموع محیطی مناسب نه تنها برای ایجاد شبکه ای در جهت آشنایی بدنه سینما بلکه محیطی آموزشی را فراهم می آورد.

کد خبر 368148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.