از کشف شیء چند هزار ساله در محموله پستی تا احتمال سقوط بهمن در جاده‌ها

جزئیات کشف شیء چند هزار ساله در مرسوله پستی در البرز، دستگیری عاملان سرقت ۱۰۰ هزار دلاری در مشهد و احتمال سقوط بهمن در جاده‌ها را در بسته خبری اجتماعی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: براساس اظهارات شاکی پرونده، وی برای خرید کالا از مشهد عازم تهران بوده و یکی از دوستانش نیز وی را همراهی می‌کرده که در حوزه استحفاظی شهرستان سبزوار، سرنشینان نقابدار با یک تصادف ساختگی سد راه آنها شدند و پس از آسیب‌رساندن به او، خودروی ۲۰۶ حاوی ۱۰۰ هزار دلار وجه نقد را ربودند.

وی افزود: پلیس در تحقیقات خود به دوست همراه این مرد مشکوک شد که وی در نهایت اقرار کرد که با همکاری ۲ نفر دیگر، این نقشه را طراحی کردند.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: ۲ نفر همدست وی دستگیر شدند و خودرو و دلارهای سرقت شده نیز کشف شد.

آبادان؛ جزییات انفجار مرگبار مین در خانه مسکونی

 انفجار یک مین ضد نفر در شهر دارخوین شادگان یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.شهرام مقام رییس فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: این انفجار ظهر روز شنبه در یکی از مناطق دارخوین شادگان رخ داده و بر اثر آن یک نفر جان باخت.

وی افزود: علت و چگونگی این انفجار تاکنون مشخص نشده است و به‌دلیل شدت انفجار جسد متلاشی شده و قابل شناسایی نیست.

البرز؛ کشف شیء چند هزار ساله از محموله پستی

سرهنگ علی فتحیان اظهار کرد: یک شیء تاریخی در قالب یک محموله پستی از غرب کشور به استان البرز ارسال شده بود.

وی ادامه داد: از طریق رصد اطلاعاتی به محض ارسال این محموله، یگان حفاظت میراث فرهنگی البرز وارد عمل شد. با هماهنگی انجام شده با حراست اداره پست استان مرسوله را دریافت و با حضور کارشناسان میراث فرهنگی باز کردیم.

وی توضیح داد: البته قبل از این اقدام به کسی که مرسوله برای او ارسال شده بود تماس گرفتیم ولی گفت که سرکار است و بعد از ظهر می‌تواند بسته را تحویل بگیرد. با توجه به اینکه احتمال می‌دادیم با زنگ مجدد فرد مورد نظر مشکوک شود بسته را باز و مجسمه را ضبط کردیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: این شیء که طول آن حدود ۱۵ و عرض آن حدود هشت سانتیمتر است، از جنس مفرغ بوده و مربوط به هزاره اول پیش از میلاد است. احتمال می‌رود این یک زیورآلات زنانه باشد که زنان یا به شکل مو بند استفاده می‌کرده‌اند یا به پیراهن خود آویزان می‌کردند.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی ساعت شش صبح امروز در قالب دو اکیپ عملیاتی، به آدرس فرد گیرنده مراجعه و وی را دستگیر کردند.

مازندران؛ احتمال سقوط بهمن در جاده‌ها

سرهنگ علیرضا قدمی، رییس پلیس راه استان مازندران درباره وضعیت محورهای مواصلاتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترافیک روان است وضعیت جوی نیز مناسب است.

وی افزود: تونل امیرکبیر در جاده هراز از شنبه تا سه شنبه، هر شب از ساعت ۲۱ تا ۵ صبح به دلیل تعمیرات یک طرفه خواهد بود.

رییس پلیس راه استان مازندران تصریح کرد: سطح جاده‌ها خشک است و در حاشیه جاده‌ها برف وجود دارد. با توجه به پیش بینی هواشناسی، از فردا بارش برف در محورهای مواصلاتی خواهیم داشت و در نتیجه احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ محتمل است.

قدمی در توصیه به رانندگان گفت: رانندگان و مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و از تخلفات رانندگی حادثه ساز دوری کنند.

شیراز؛ دستگیری قاتل پس از ۱۲ سال زندگی پنهانی

سرهنگ فرج شجاعی، رییس پلیس استان فارس گفت: سال ۱۳۸۵ فردی در شیراز مرتکب قتل و متواری شده بود.

وی با بیان اینکه قاتل از آن سال تاکنون، متواری و پرونده قتل مفتوح بود، گفت: بعد از ۱۲ سال و با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه این فرد در شیراز شناسایی شد.

شجاعی با اشاره به انجام هماهنگی لازم با مرجع قضایی، گفت: ماموران با دریافت دستور دستگیری طی یک عملیات غافلگیرانه، قاتل را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: قاتل در بازجویی‌های فنی و تخصصی، ضمن اقرار به عمل مجرمانه خود، اعلام کرده که اختلافات قبلی انگیزه قتل بوده است.

شجاعی از تحویل مجرم یاد شده به مراجع قضایی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با هرگونه اخلال در نظم و امنیت، به شکلی قاطع برخورد کرده و می کند.

کد خبر 368083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.