راه‌اندازی رشته زیلوبافی در دانشگاه میبد

استاندار یزد گفت: تسهیلاتی برای گسترش زیلوبافی پیش‌بینی‌شده و دستگاه‌های مختلف مانند جهاد دانشگاهی نیز اعلام آمادگی برای کمک در آموزش و گسترش زیلو داشته‌اند و حتی رشته‌ای تحت عنوان زیلوبافی در دانشگاه میبد راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی طالبی در آیین انتخاب میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو اظهار کرد: این رویداد بسیار ارزشمند را به مردمان خوب شهرستان میبد تبریک عرض می‌کنم. عنوان شهر جهانی زیلو نماد همت مردمان میبد است، مردمانی که میبد را بدون هیچ حمایتی ساختند و توسعه دادند. مهمترین ویژگی میبد در استان یزد مشارکت خوب مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: امروز معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی با بازدید از چهار شهرستان استان یزد، به ظرفیت بالای استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پی بردند؛ بنابراین سعی داریم با اتکا به این ظرفیت‌ها رو به توسعه حرکت کنیم. امیدواریم علی‌اصغر مونسان سفیر خوبی برای استان یزد در هیئت دولت باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه کار برای زیلوبافی میبد تازه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: به دستگاه‌های فرمانداری، نماینده مجلس، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی یزد می‌گویم ثبت جهانی زیلو تازه آغاز راه بوده و کار ما تازه شروع‌شده است.

طالبی خبر از تخصیص تسهیلاتی برای کارگاه‌های زیلو داد و گفت: تسهیلاتی برای گسترش زیلوبافی پیش‌بینی‌شده و دستگاه‌های مختلف مانند جهاد دانشگاهی نیز اعلام آمادگی برای کمک در آموزش و گسترش زیلو داشته‌اند و حتی رشته‌ای تحت عنوان زیلوبافی در دانشگاه میبد راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نمونه مشارکت بسیار خوب بخش خصوصی را در هتل کریاس پالاس میبد که مراسم در آن برگزار می‌شود، می‌توان دید. این کار نشانه روحیه اجتماعی سرمایه‌گذاران است وگرنه این مکان می‌توانست در جای دیگری برگزار شود. به سرمایه‌گذاران برای دیدار با خود گرین کارت می‌دهم و هر زمانی که خواستند می‌توانند به دیدن من بیایند.

کد خبر 368077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.