شهرضا از شهرهای هویت‌ساز استان است

شهرضا - معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به عقیده کارشناسان و محققان فرهنگ و هنر، شهرضا از شهرهای هویت‌ساز استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری امروز (دوشنبه) در چهارمین همایش فرهنگی "‌کهن‌یادگاران" این شهرستان که در سالن سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس برگزار شد، اظهار کرد: هنر سفالگری از مهمترین شاخصه‌های هنری شهرضا است که سابقه‌ دیرینه و ویژگی‌های منحصر به فرد آن باعث شد به عنوان شهر ملی سفال، انتخاب شود.

وی اضافه کرد: لازم است از پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی و دانشگاهی که در زمینه معرفی و شناخت هنر سفال شهرضا انجام شده، استفاده شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به رونمایی از تقویم فرهنگی شهرضا در چهارمین همایش کهن‌یادگاران این شهرستان، خاطرنشان کرد: به عقیده کارشناسان و محققان فرهنگ و هنر، شهرضا از شهرهای هویت‌ساز استان است.

جعفری ادامه داد: هنرمندان شهرضا در همه انواع هنری مانند نمایش، خوشنویسی، نقاشی و نگارگری، طبع‌آزمایی کرده و به مدارج عالی دست یافته‌اند.

وی با تأکید بر معرفی هنر و صنایع دستی شهرضا، یادآور شد: مردم این شهرستان در طول تاریخ دستاوردهای هنری و فرهنگی و علمی زیادی داشته‌ و خدمات زیادی به فرهنگ کشور کرده‌اند، بنابراین لازم است این یادگار ماندگار به سایرین شناسانده شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: علما و دانشمندان، بخش مهمی از ذخایر فرهنگی این شهرستان هستند که آثار آنان در بسیاری از مجامع علمی سراسر کشور، بررسی و تحلیل می‌شود.

کد خبر 368058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.